Pro nepřítomné:

25. 6.

Čj – Slab. s. 118, 119; PÍS s. 30, 31

M – dopočítávat 79


24. 6.

Čj – Slab. s. 116 (trojúhelník, sova), s. 117 (článek 21, trojúh., tužka)

M – dopočítávat 78, 79


23. 6.

Čj – Slab. s. 114, 115

PRV s. 49 – 51 (postupně, v klidu)


22. 6.

Čj – Slab. s. 113, PÍS s. 19

M s. 77/3 + postupně dopočítat s. 78/79 (klidně i o prázdninách)


21. 6.

Čj – Slab. s. 112, PÍS s. 17

M s. 77/1, 2


18. 6.

Čj – Slab. s. 111, PÍS s. 18

M s. 76

PRV s. 48/1


17. 6.

Čj – Slab. s. 110

M s. 75

PÍS s. 16


16. 6.

Čj – Slab. s. 109

PRV s. 47/2, 4

Aj – opakovat slovíčka


11. 6.

Čj – PS s. 54, 56

M s. 73 dokončit, s. 78/1, 2

PRV s. 46 dokončit (cv. č. 2 vynechat časové údaje 18.00, 20.00); cv č. 3 vymyslet a zakreslit časové údaje (zatím probíráme pojmy celá, půl)

– na středu s. 47/1, 3


10. 6.

Čj – PS s. 53, PÍS s. 12, 13

M s. 72/4, 5; 73/4


9. 6.

Čj – Slab. s. 105

PRV s. 46/1; opakovat dny v týdnu, měsíce


8. 6.

Čj – Slab. s. 106

M –  10 příkladů + – do 20


7. 6.

Čj – Slab. s. 104, PÍS s. 11

M s. 72/1, 2, 3


4. 6.

Čj – Slab. s. 103, PS s. 52

PÍS s. 10

PRV s. 44/2, 3


3. 6.

ČJ – Slab. s. 102, PÍS s. 7

M s. 71


31. 5.

Čj – Slab. s. 98, PÍS s. 4

M s. 69


28. 5.

Čj – Slab. s. 96, PÍS s. 3; PS s. 57


27. 5.

Čj – Slab. s. 95, PÍS s. 28, 29

M s. 68


26. 5.

Čj – Slab. s. 94, PÍS s. 2 (písmeno L), 27

PRV s. 41

AJ – Animals (zvířata)


25. 5.

Čj – Slab. s. 93, PÍS s. 25, 26

M s. 66/dokončit, s. 67 (kromě cv. 4)


24. 5.

Čj – Slab. s. 92 (nad slabiky napsat bje, pje, vje…tak slyším, vyslovuji, ale píšu bě, pě, vě)

PÍS s. 23, 24

M s. 66/ 1 – 7

+ opakovat zvířecí rodiny (př. kráva, býk, tele)

+ tento týden se ptám na básničku Kukla


14. 5.

Čj – Slab. s. 85, PÍS s. 35, 36

M s. 63

PRV s. 39/ 2, 3


12. 5.

Čj – Slab. s. 83, PÍS s. 31, 38

PRV s. 38, 39/ 1


On – line 3. – 7. 5.

7. 5.

Čj – Slab. s. 80 (sova, tulipán, pastelka), s. 81; PÍS 26

DÚ – PÍS s. 28

PRV s. 37

Aj – opakování slovní zásoby hudební nástroje, jednoduché věty (viz 28. 4.)


6. 5.

Čj – Slab. s. 79, PÍS s. 25

M s. 60

Odkaz k písmenu b:

https://youtu.be/TFuUBx9X8FU


5. 5.

Čj – Slab. s. 78, PÍS s. 24

M s. 59


4. 5.

Čj – Slab. s. 77, PÍS s. 23

M s. 58, s. 59/7 (samostatně)


3. 5.

Čj – Slab. s. 76, PÍS s. 22

M s. 57, s. 53/6 (samostatně)


Prezenční výuka 26. – 30. 4.

30. 4.

Čj – PS s. 42, 43 (DÚ na víkend)

PÍS s. 21 (písmeno T – šikmá deštičková čára, miska…přecházíme zpět nahoru – krátká deštičková čára rovnoběžná s velkou deštičkovou čárou, zatočení doleva nahoru, vlnka)

M s. 56

PRV s. 36


29. 4.

Čj – Slab. s. 75, PÍS s. 20 (písmeno H – hůlka, šikmá deštičková čára, ryby, vlaštovka, jamka)

M s. 54, 55


28. 4.

Čj – Slab. s. 74, PÍS s. 19

PRV s. 34, 35 (úkol č. 3 je dobrovolný)

Aj – hudební nástroje; viz slovníček – a flute (flétna), a violin (housle), a drum (buben), a piano (klavír), a guitar (kytara), a trumpet (trumpeta)

What is it? It’s a flute. I play the flute.

Co je to? To je flétna. Hraju na flétnu.


27. 4.

Čj – Slab. s. 73, PÍS s. 18

M s. 53


26. 4.

Čj – Slab. s. 72, PÍS s. 17  (písmeno Z – vlnka, ležatá smyčka, hodně šikmá deštičková čára, ležatá smyčka, protažení vzhůru)

M s. 52


On – line 19. – 23. 4.

23. 4.

Čj – Slab. opakování po s. 71, PS s. 41

PÍS s. 16

M samostatně s. 51/3, 4

Hezký víkend! Na pondělí se už moooc těšíííím! 🙂


22. 4.

Čj – Slab. s. 71, PÍS s. 15

M s. 50/1-3

samostatně 50/5


21. 4.

Čj – Slab. s. 70, PÍS s. 14

M s. 47/7 zbývající příklady, 49/2, 3

samostatně 51/1, 2


20. 4.

Čj – Slab. s. 69, PÍS s. 13

M s. 48/5, 7; s. 49/1


19. 4.

Čj – Slab. s. 68, PÍS s. 12 (dětem jsem v pátek řekla, jak se písmeno c píše – horní část hůlky, záda ve směru deštičkové čáry, nesmí být moc zakulacená, přecházím v misku, protáhnu nahoru)

M s. 48/1 – 4

samostatně 47/6 (pro názornost použijte peníze, které mají děti u sebe), 47/7   12 příkladů


16. 4.

Čj – Slab. opakování po s. 67, PÍS 12; DÚ – PS s. 39

M s. 47/1 – 5

PRV s. 33/1, 2


15. 4.

Čj – Slab. s. 67, PÍS s. 11

M s. 46 (cv. 6 přepsat stejným způsobem do sešitu matematiky)


14. 4.

Čj – Slab. s. 66/vše kromě pusy a červené pastelky; PÍS s. 10

PRV s. 32

Aj – opakování What is it? It’s a ball. Co je to? To je balon. (s využitím slovíček, které už známe)


13. 4.

Čj – Slab. s. 65, PíS s. 9

M s. 45


12. 4.

Čj – Slab. s. 64, PÍS s. 8

M s. 44 + postupně dodělávat s. 39


9. 4.

Čj – PS s. 35 + opakování; PÍS s. 7

Domácím úkolem na víkend je čtení. Projděte si starší články ve Slabikáři. Čtenáři, přečtěte si zase kousek knihy, kterou čtete.

M s. 43

PRV s. 31/ 1, 2 (o Velikonocích jsme si již povídali; znaky jara jsme zmiňovali postupně během výuky; zopakujte si, prosím)

31/3 (dobrovolné)

Všem moc děkuji za dosavadní pomoc při on-line výuce! Pondělní den bude možná trochu náročnější, pro děti, pro dospělé, ale věřte, že se budu snažit udělat maximum, aby se děti testování nebály, a aby nám spolu bylo ve škole zase dobře!

Na všechny se moc těšííííííím!!! 🙂

 

Ještě slovní doprovod k M pro 2. skupinu, která dnes nemá on-line výuku:

Znovu zopakujeme, že umíme dobře počítat zatím do 10. Proto, když si nachystáme libovolný počet koleček (do 20), umíme bezpečně spočítat 10 a tento počet dáme do kruhu. Připomeneme si pojem desítka; 1 desítka = 10 jednotek (spočítej si, zda je to pravda). Nad 10 ale ještě počítat neumíme, to jsou zbylá kolečka. Také je musíme spočítat. Netvoří nám desítku, pouze jednotky. Kolečka chtějí být ale všechna pospolu, musíme je tedy spočítat dohromady… 1 desítka + 1 jednotka = 11. Můžete si znovu kolečka kreslit na papír, dávat do kruhu a postupně přidávat po 1 jednotce až do 2 desítek. Str.43/1 – pokaždé děti spočítají žluté mince. Ať se přesvědčí, jestli jich je v každém sloupci deset, klidně je dejte do kruhu, dětem se propojí kruh = desítka. Zapište 1 desítku do rámečku. Zbylé černobílé mince vybarvíme jinou barvou a dopočítáme je jako jednotky. Číslo zapíšeme za desítky.

Kdo ještě nedokáže přečíst čísla 11 – 20… přečtěte dítěti, dítě zopakuje…jedna (jedenáct), dva (dvanáct),… Ve škole budeme trénovat.

Str. 43/3 – postavte komíny z lega (12… 10 kostek stejné barvy, 2 jiné), pořád ukazujeme 1 desítku a jednotky


8. 4.

Čj – Slab. s. 63 + opakování, PS s. 34

PÍS s. 6

M s. 42, s. 39/3, 4 (samostatně)

Odkaz k písmenu R:

https://youtu.be/__iUiTxh2wc


7. 4.

Čj – Slab. s. 63 (samostatně úkol hvězdička… myš – myška = důležité udělat si obloučky, děti tak rozliší dvě slabiky a nezaleknou se dvou souhlásek uprostřed slova, z kterých mohou mít obavy při čtení; dále samostatně trojúhelník, otazník)

PÍS s. 5

M s. 40, 41; samostatně s. 39/2, 7


6. 4.

Dobrý den. Zítra máme všichni společně třídnickou hodinu, která se uskuteční v 10.15 hod. ve skupině 1. B. Všechny děti se určitě budou chtít pozdravit, když teď nemají možnost se vidět, budeme si také povídat, jak jsme prožili Velikonoce, jak trávíme volný čas… Kdo bude chtít ostatním spolužákům cokoli ukázat, může. Něco si přečteme, takže i ukázka knih, které právě děti čtou, je vítána.

  1. skupina začíná opět v 8 hod. Probereme nové písmeno Č, č. Následuje M, hodina bude ukončena v 9 hod.
  2. skupina začíná v 9.15 hod., budeme samozřejmě probírat nové písmeno. Po přestávce navazuje M, hodina bude ukončena v 10. 10 hod.
  3. Třídnická hodina v 10.15 hod. (skupina na Teams s názvem 1. B)

Čj – Slab. s. 62, PÍS s. 4

M s. 38/1 – 5


31. 3.

Čj – Slab. s. 60, PÍS s. 3

M s. 37 (cv. 9, 10, 11 samostatně)

 

Na prázdniny:

Čj – Slab. s. 61 (papouška nemusíte), PS s. 33

M s. 36/5, 6 (kdo nezvládne, může v klidu dodělat během příštího týdne)

 

DOBROVOLNÉ:

Čj – PS s. 30, 31


30. 3.

Čj – Slab. s. 59, PÍS s. 2

M s. 35/1 – 3 (4, 5 samostatně), s. 36/1 – 4, s. 39/6 (samostatně)

Odkaz k písmenu r:

https://youtu.be/ZY22goE4cN8


29. 3.

Čj – Slab. s. 58, PÍS 3 s. 1

M – s. 34 (cv. 6, 7 můžete udělat před nebo po on-line); s. 39/1 (také samostatně)


26. 3.

Čj – PS s. 29; DÚ –  PS s. 32

PRV s. 30


25. 3.

Čj – Slab. s. 57, PÍS s. 39

M s. 32/8 (můžete před nebo po on-line), s. 33


24. 3.

Čj – Slab. s. 55, 56; PÍS s. 38 (písmeno Š – píšeme stejně jako S + přidáme háček)

M s. 32/2, 3 (samostatně před on-line nebo po), 4 – 7 (společně v hodině)


23. 3.

ČJ – Slab. s. 55 (část), PÍS s. 37

M s. 31


22. 3.

ČJ – Slab. s. 54, PÍS s. 36 (š – háček nad písmenem š je taková „malá jamka“, vpravo je trošku táhlejší)

M s. 28/ kdo nemá, dokončí; s. 30/1, 2, 4, 5 (2 sloupečky do sešitu M)


19. 3.

ČJ – PS s. 27, 28

M s. 28/2, 3 (můžeš udělat před on-line spojením); kdo bude mít chuť a náladu i 28/4 (dobrovolné)

PRV s. 29


18. 3.

Čj – PS s. 26, PÍS s. 35

M s. 28/1, s. 29


17. 3.

Čj – Slab. s. 52, 53, PÍS s. 34

M s. 26 (před on-line spojením můžete udělat cv. č. 1, 2)


16. 3.

ČJ – Slab. s. 52, PÍS s. 33

M s. 25

Posílám odkaz k písmenu k:

https://youtu.be/XXGTRSM02JU


15. 3.

Všechny zdravím! Doufám, že jste si aspoň trochu oddychli. Nezbývá, než jít zase pracovat… 🙂

ČJ – Slab. s. 50, PÍS s. 32

M s. 24

Posílám odkaz, jak se naučit psát písmeno S:

https://youtu.be/i9UiWDmAImM


5. 3.

Na prázdniny:

ČJ – PS s. 22, 23

M  s. 17, 19 (dokončit…někdo už má hotové)

DOBROVOLNÉ:

ČJ – PS s. 24, 25

M s. 27/1, 2 , 5

Náměty na dobrovolné procvičování:

  • opis (psací -psací)
  • přepis (tiskací – psací)
  • diktát slov (dítě píše psacím)
  • diktát jednoduchých vět (př. Máma mele maso. Je mi zima. Pes vyje.)

Děkuji všem za spolupráci, ochotu a trpělivost!!!


5. 3.

  • ČJ – Slab. s. 49
  • M s. 23 (dokončíme)

Nachystej si prvouku.


4. 3.

  • ČJ – Slab. s. 48, PÍS s. 31
  • M s. 23

Posílám odkaz, jak psát písmeno d:

https://youtu.be/d-tdBtgUKpc


3. 3.

  • ČJ – Slab. s. 47, PS s. 21/balonek, tulipán; PÍS s. 30
  • M s. 22

Do Čj si přichystej malý sešit.

Posílám kalendář k vymalování (dobrovolné). Vláček a jeho vagonky nám ukazují, za jak dlouho bychom se mohli potkat ve škole. Vymaluj si dny, které jsou už za námi.

https://www.zsmysl.cz/wp-content/uploads/2021/03/Kalendář-vláček.pdf

 


2. 3.

  • ČJ – Slab. s. 47, PÍS s. 29 (je zde i přepis – děti budou psát psacím, jak jsme zvyklí)
  • M s. 21

1. 3.

  • ČJ – Slab. s. 46, PÍS s. 28
  • M s. 20


Pro nepřítomné:

26. 2.

  • ČJ – PS s. 20, s. 21/tulipán nahoře
  • M s. 19/1 a Pokračuj v číselné řadě (dole), s. 20/1 – 4

25. 2.

  • ČJ – Slab. s. 45, PÍS s. 27
  • M s. 18

24. 2.

  • ČJ – Slab. s. 44, PÍS s. 26 (písmeno z – prohnutá čára nahoru, miska, deštičková šikmá čára dolů, ležící smyčka, jamka)
  • AJ – opakování slovíček téma Hračky (viz 17. 2.)

23. 2.

  • ČJ – Slab. s. 43, PÍS s. 25
  • M s. 16

22. 2.

  • ČJ – Slab. s. 42, PÍS s. 24
  • M s. 15, s. 17/1-6

19. 2.

  • ČJ – PS s. 18/balonek, s. 19/tulipán, srdce + opakuj si básničku Únor
  • M s. 14

18. 2.

  • ČJ – Slab. s. 41, PÍS s. 23
  • M s. 13 (kromě cv. 1, 2, 7), s. 17/1, 2

17. 2.

  • ČJ – Slab. s. 40, PS s. 18/pero, tulipán, míček
  • AJ – toys (hračky); doll – panenka, ball- balon, guitar – kytara, scooter – koloběžka, bike – kolo, car – auto
  • PRV s. 27

16. 2.

  • ČJ – Slab. s. 39, PÍS s. 22
  • M s. 12 (cvičení číslo 2 bez dominových kostek)

15. 2.

  • ČJ – Slab. s. 38, PÍS s. 21
  • M s. 11

12. 2.

  • ČJ – PS s. 16, 17, PÍS s. 20
  • M s. 10

11. 2.

  • ČJ – PS s. 16/pero, tulipán + trénovat diktát slov; PÍS s. 19
  • M s. 9

10. 2.

  • ČJ – Slab. 37, PÍS s. 18

9. 2.

  • ČJ – Slab. s. 36, PÍS s. 17
  • M s. 8

8. 2.

  • ČJ – Slab. s. 35 (kromě psaní adresy), PÍS 16 (U – úzká vázička); DÚ – PS s. 13/tulipán, míček
  • M s. 6, 7 (psaní 9 po dominové karty)

3. 2.

  • ČJ – Slab. s. 32
  • PRV s. 26

2. 2.

  • ČJ – Slab. s. 31, PÍS s. 13
  • M s. 80 dokončit

1. 2.

  • ČJ – Slab. s. 30 (DÚ s. 31/trojúhelník), PÍS s. 12
  • M s. 79 dokončit, s. 80/1-4

28. 1.

  • ČJ – Slab. s. 29; DÚ – PS s. 11/ pero, tulipán, trojúhelník
  • M s. 79/1-5

27. 1.

  • ČJ – Slab. s. 28 + zkusit skládat slova do tabulky na téže straně; PÍS s. 11 (P – šikmá čára dolů, zakulacená úzká zádíčka a půlkruh)
  • PRV s. 24, 25

26. 1.

  • ČJ – Slab. s. 27, PÍS s. 10
  • M s. 78

25. 1.

  • ČJ – Slab. s. 26, PÍS s. 9
  • M s. 77

22. 1.

  • ČJ – Slab. 25, PÍS s. 8; DÚ PS s. 10/obrázky, tulipán, puzzle
  • M s. 76 kromě cv. 4, 5

21. 1.

  • ČJ – Sla. s. 24, PÍS s. 7
  • M s. 75 dokončit

20. 1.

  • ČJ – Slab. s. 23, PÍS s. 6
  • PRV s. 23

19. 1.

  • ČJ – Slab. s. 22, PS s. 8/pero, tulipán, míček; PÍS s. 5
  • M s. 74 dokončit, s. 75/4

18. 1.

  • ČJ – PS s. 6/puzzle, PÍS s. 4 (písmeno t – bič prohnutě nahoru, stáhnu dolů, udělám mu okénko a končím jamkou)
  • M s. 73 (postupně dopsat číslici 8), s. 74/1 – 6

15. 1.

  • ČJ – Slab. s. 20, 21/míček, otazník; DÚ – PS s. 6/pero, tulipán, míček
  • M – s. 71 dokončit, s. 72

Prosím o trénování diktátu slabik.


14. 1.

  • ČJ – Slab s. 19, PÍS s. 3
  • M s. 70

8. 1.

  • ČJ – PS s. 5, PÍS s. 23
  • M s. 67

18. 12.

  • ČJ – PS s. 4, PL – číst
  • M s. 62/1 – 4

17. 12.

  • ČJ – Slab. s. 11, PÍS s. 18, 19
  • M s. 60, s. 61/1, 2, 6, 9

16. 12.

  • ČJ – Slab. s. 10, PÍS s. 16, 17

15. 12.

  • ČJ – Slab. s. 9
  • M s. 59/2, 3

14. 12.

  • ČJ – Slab. s. 8 (říkanka – zakroužkovat písmena T, t; číst; skládat slova do rámečku)
  • M s. 58/4, 5; s. 59/1

9. 12.

  • ČJ – Slab. s. 6 dokončit, s. 7/ domeček, hvězdička – číst
  • PRV – s. 18 dokončit

4. 12.

  • ČJ – Slab. s. 5/ obrázky, domeček se slabikami, slova pod obrázky (číst)

PÍS s. 13, 14

  • M s. 52/ 4, 5, 8
  • PRV s. 21/ 1

3. 12. 

  • ČJ – Slab. dokončit s. 4; PS s. 3 dokončit
  • M s. 53, s. 54/ 3, 6

2. 12.

  • ČJ – Slab s. 4/domeček a slova pod ním číst; PS (prac. sešit) – s. 2/pastelka, s. 3/pastelka
  • PRV – s. 17, s. 18/ 2; opakovat ovoce, zeleninu

1. 12.

  • ČJ – číst, skládat slabiky, diktát písmen
  • Psaní číslic – 3 řádky č. 6
  • PÍS s. 12
  • M – procvičování sčítání, odčítání do 5

30. 11.

  • ČJ – číst
  • M s. 50/3, 51/2, 3, 4
  • PÍS s. 11

27. 11.

  • ČJ – číst; skládat slabiky, slova
  • PÍS s. 10
  • M s. 49/2, 3; 50/1, 2, 4; 52/1, 2

26. 11.

  • ČJ – ŽA s. 47/dokončit, s. 48
  • M s. 48/6, s. 49/1, 2
  • PÍS s. 9

25. 11.

  • ČJ – ŽA s. 46/dokončit, s. 47/květina
  • AJ – opakovat barvy + čísla
  • PRV s. 16

24. 11.

  • ČJ – ŽA s. 45, s. 46/pusa
  • M s. 48/1 – 5
  • PÍS s. 8 (písmeno i je spojení biče a důlku); nejdříve na zadní stranu tabulky, pak až do písanky

23. 11.

  • ČJ – ŽA s. 44
  • M s. 47

20. 11.

  • ČJ – ŽA s. 43
  • M s. 46 dokončit

19. 11.

  • ČJ – ŽA s. 42
  • M – s. 45/3 (ukazovat si na prstech), s. 46/1, 2, 3, 4
  • malá písanka s. 7

18. 11.

Pro nepřítomné:

  • ČJ – ŽA s. 41
  • M s. 45 (žlutý rámeček ne)
  • malá písanka s. 6

Dobrovolné (procvičování slabik a počítání do 4):

https://wordwall.net/resource/6858635/slabiky-2

https://wordwall.net/cs/resource/6558227/-do-4


16. 11.

Dobrý den 🙂 , je tu poslední den přenosu…snad už jej nebudeme více potřebovat!

Čj

  • ŽA s. 40

M

  • s. 43
  • s. 40/2 (do středy)
  • pokud máte k dispozici dvě hrací kostky, nachystejte si je prosím na on-line přenos

PS

  • malá písanka s. 5

Kdybych zapomněla při on-line říct… prosím, dejte dětem do školy aspoň dvě roušky + sáček na použité. Tv a Hv nebude, zvolíme náhradní program.


13. 11.

Dobrý den, je za námi další týden… 🙂

Čj

  • nachystejte si tabulku a fix
  • opakujte, čtěte, skládejte slabiky a slova z vystřižených písmen a slabik
  • prosím vystřihnout písmeno U, u, ů, ú + slabiky s písm. u, ů

K procvičování a také možná zábavě posílám odkaz:

https://wheelofnames.com/view/cs/695-dyf/

M

  • s. 42
  • s. 44/ 1, 2, 6 (3 sloupce) – můžete vypočítat i před on-line hodinou

PS

  • Psaní číslic s. 6 (číslice 0, rozdělte si stránku na dva dny)
  • malá písanka s. 4 (poslední řádek s tužkou slouží k procvičování toho, co dětem nešlo; nemusí být vyplněný)

PRV

  • s. 15 (projděte si, povídejte si; my si o rodině budeme povídat až ve škole)

Přeji Vám hezký víkend! A děkuji!!!


12. 11.

Dobrý den… 🙂

Čj

  • ŽA s. 39

M

  • s. 41
  • s. 40/ další dva řádky (dort, dominová karta)

PS

  • malá písanka s. 3 (postupný nácvik písmena e, spojení vlaštovičky a důlku)

11. 11.

Dobrý den, snad dnes nepřijede Martin na bílém koni… 🙂

Čj

  • ŽA s. 38

M

  • s. 39/ 4, 5 (můžete vypočítat s dětmi sami, nebudeme spolu počítat v on-line hodině)
  • s. 40/ po jehlu s nití (včetně)

PS

  • malá písanka s. 2

PRV

  • s. 14 (uděláme v on-line hodině)

Aj

  • Numbers (číslovky) 1 – 5

Pusť si úvodní veselé video s Hurvínkem:

https://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/10756481407-anglictina-s-hurvinkem/214542157910003

 

Dobrovolné:

Dnes má svátek sv. Martin. Posílám pracovní listy…

https://www.zsmysl.cz/wp-content/uploads/2020/11/sv_Martin.pdf

 


10. 11.

Dobrý den, dobrý den… 🙂

Čj

  • ŽA s. 37

M

  • s. 39/ 1 – 3, 7
  • nachystejte si počítadlo; kdo nemá, může těstoviny, korálky…

PS

  • s. 29

9. 11.

Dobrý den, přeji pěkný týden… 🙂

Čj

  • ŽA s. 36

M

  • s. 38/ 1 – 6

Odkaz na dobrovolné procvičování související s dnešním doplňováním číselné řady:

https://skolakov.eu/matematika/1-trida/scitani-a-odcitani-do-5/ciselna-rada/priklady1.htm

https://skolakov.eu/matematika/1-trida/scitani-a-odcitani-do-5/usporadani-cisel/razeni.html

PS

  • s. 28

Pro zábavu:

https://www.obchudekvendula.cz/fotky82432/pracovni_listy/medvidek.pdf


6. 11.

Dobrý den, je tu pááááátek… 😀

Čj

  • ŽA s. 35/ dokončení
  • prosím, nachystejte dětem na hodinu kousek papíru
  • nezapomeňte si přes víkend opakovat slabiky a už i slova (ŽA + skládání vystřižených písmen a slabik)
  • prosím vystřihnout písmena a slabiky P, p

M

  • s. 37/2 (prosím, nachystejte dětem 10 ks fazolí nebo těstovin nebo korálků, prostě co je po ruce…)
  • s. 36/1 – 6
  • s. 32/2 (dokončit)

PS

  • s. 27/ dokončit
  • s. 5/ dokončit

PRV

  • s. 13/ dokončení v on-line hodině

Věřím, že všichni touženě očekáváte víkend. Děkuji všem za pomoc a trpělivost!!!


5. 11.

Dobrý den, dobrý den… 🙂

Čj

  • ŽA s. 34/ pastelka
  • s. 35/ sova

M

  • s. 35
  • s. 32/2 (2 řádky)

Posílám odkaz na dobrovolné procvičování rozkladu čísel. Rámeček vpravo je třeba přetáhnout ke správnému rámečku vlevo.

https://rysava.websnadno.cz/matematika_1.roc/rozklad_cisla3.htm

PS

  • s. 26
  • s. 27/ 3 řádky

Nezapomeňte na dnešní spojení přes Teams v 11 hodin. Těším se 😉


4. 11.

Dobrý den, už tu máme středeční den… 🙂

Čj

  • ŽA s. 34/ pusa, sova, hvězda

M

  • s. 34
  • s. 32/ 2 řádky (dort, dominová karta)

PS

  • s. 25/ poslední 3 řádky
  • s. 5/ 2 řádky

PRV

  • s. 13/1

Aj

  • budeme opakovat barvy

3. 11.

Dobrý den, snad bude dnes pěkný den… 🙂

Čj

  • ŽA s. 33
  • zapomněla jsem na provázek (určitě jste měli nachystaný), tak zkusíme dnes
  • připomínám diktát písmen a slabik (trénování z vystřižených písmen a slabik)

M

  • s. 32/ 2 řádky (jehla, dort – nezapomeňte do obrázků doplnit správný počet korálků a svíček)
  • s. 33

PS

  • s. 25 (4 řádky)

Posílám odkaz k dobrovolnému procvičování sčítání do 5:

https://www.safetynela.cz/matematika-1-trida-zs/


2. 11.

Dobrý den, dobrý den, a máme tu zase pracovní den… 🙂 Doufám, že jste si alespoň trochu odpočinuli… Pojďme zase pomalu začít pracovat.

Čj

  • ŽA s. 32
  • prosím, nachystejte si provázek, možno také nějakou šňůrku, či nit (cca 15 – 20 cm)

M

  • s. 32/ 2 řádky (domino, prasátko)

PS

  • s. 24  (nezapomeňte rozcvičit ruce, pak vyzkoušet tvar ve vzduchu, na tabulku, až pak několikrát obtáhnout tučně vytištěný vzor, posléze vytečkované tvary)

Na všechny se mooooc těším! 🙂

P. S. Dnes vzpomínáme na všechny zemřelé (jejich dušičky). Možná jste byli s rodinou zapálit svíci na hřbitově. My využijeme plamen svíčky… Pro rychlíky a zájemce posílám dobrovolný pracovní list.

https://www.zsmysl.cz/wp-content/uploads/2020/11/Dušičky.pdf

 


Úkoly na týden 26. – 30. 10.

Čj

  • číst, číst, číst v ŽA ( využijte také složky s písmeny – diktát písmen, diktát slabik + čtení slov v ŽA); stačí každý den chviličku
  • vystřihnout písmeno O, o + všechny slabiky probraných písmen

M

  • s. 23/2 (kdo nemá, alespoň dva řádky)
  • s. 26/2 (dva řádky)
  • s. 27/5
  • s. 28/2 (dva řádky)

Podzimní dobrovolné úkoly k podzimnímu procvičování 😀

  • s. 29/6, s. 31/1, 2, 3

PRV

  • s. 12 (některé stromy vypadají velmi nerozeznatelně, vyřešila bych to zleva doprava takto: hrušeň, švestka, jabloň, ořešák)

PS

  • s. 23
  • opačná strana sešitu dokončit po s. 4 (včetně)
  • malá písanka s. 1 (tužkou č. 2)

Prosím, nezapomínejte před každým psaním rozcvičit ruce. Námět na písničky a básničky je níže. Písmenka si také ještě můžete vymodelovat z plastelíny; dále můžete vyválet placku z plastelíny, do ní druhým koncem tužky vytlačit (vytečkovat) tvar písmene; zkuste vyskládat písmena z kaštanů, korálků, těstovin, fazolí…; mamky, uvařte písmenkovou polévku, děti zajisté najdou písmena, která jsme se již učili, poskládají si z nich své jméno…uvidíte, bude je to bavit 🙂

Takže nejenom, že Vám nakazuji se učit (teda opakovat), ale dokonce i vařit, to je vrchol! 😀 Vše výše uvedené k písmenkům je dobrovolné!

Připomínám, že děti u psaní sedí na celé židli s rovnými zády, mírně v předklonu, opírají se o chodidla, levá ruka je položena na stole (Kubík pravá :-)), sešit je mírně natočený pravým horním rohem vzhůru (Kubík opačný, může, nemusí, záleží, jak mu vyhovuje).

Tak snad je to vše…myslím, že stačilo… Každý den chvilku, nechávejte si přestávky, nenechávejte vše např. jen na dva dny.

Ještě jednou MOC DĚKUJI VŠEM za pomoc a trpělivost!

Mějte hezký příští týden 🙂


23. 10.

Dobrý den, a máme tu poslední den… 🙂

Čj

  • budeme opakovat

M

  • s. 30

PS

  • s. 21 (poslední řádek)
  • s. 22
  • s. 4 (2 řádky)

PRV

  • budeme si chvíli povídat (nachystej si učebnici)

22. 10.

Dobrý den, užijte si slunný den… 🙂

Čj

  • ŽA s. 31

M

  • s. 29/1 – 5
  • s. 28/ dva řádky čtyřek (dort, domino – nezapomeň dokreslit správný počet svíček a teček)

PS

  • s. 21 (3 řádky; nezapomeň zase rozcvičit ruku ve vzduchu, v mouce – mamky obětujte jeden plech či tác a nechejte na něm stále mouku, krupici nasypanou; nakonec pište na tabulku)
  • s. 4 (2 řádky)

Básničky a písničky k rozcvičení ruky (pro ty. co by si náhodou nemohli vzpomenout…)

  • Kolo, kolo mlýnský… (pohyb v rameni)
  • Koulelo se koulelo, červené jablíčko,

komu ty se dostaneš, má zlatá Ančičko. (pohyb v lokti)

  • To jsem já panenka, točí se mi sukénka.

Běžím, běžím k sluníčku, osušit si sukničku. (pohyb zápěstí)

  • Peru prádlo, máchám prádlo, ždímám prádlo, věším prádlo.
  • Dešťové kapičky dostaly nožičky,

běhaly po plechu, dělaly neplechu. (pohyb prstů)

  • hrajeme na klavír (pohyb prstů)
  • Ťuká, ťuká deštík na široký deštník.

Ťuká, ťuká prstíkem,

kdo je pod tím deštníkem? (prsty ťukají o sebe, palec – ukaz., palec – prostř., palec – prsten., palec – mal. a zpět)

  • To je máma, to je táta, to je děda, to je bába,

to je vnouček, malý klouček. (př. levou rukou chytneme nahoře palec pravé ruky, lehce s ním zakroužíme, opravdu lehce a říkáme To je       máma; stejně pokračujeme u dalších prstů)

  • Uděláme špetičky, posolíme chlebíčky. (pohyb palce, ukaz. a prostř. najednou)

21. 10.

Dobrý den, dobrý den, dnes Vám přeji krásný den… 🙂

Čj

  • ŽA s. 30

M

  • s. 27/5
  • s. 28/ po jehlu s nití (včetně)

PS

  • s. 21 (3 řádky; pomalu, pečlivě; 1. řádek pastelkou, 2.řádek tužkou, 3. řádek čím se ti lépe píše)
  • s. 3 (2 řádky)

PRV

  • budeme si chvíli povídat o stromech a keřích (nachystej si učebnici)

Aj

  • poslechni si písničku, která Ti představí 4 barvy = colours (červenou, žlutou, zelenou a modrou anglicky). Zpívá se v ní, že červená je barvou jablíčka, žlutá barvou sluníčka, zelená barvou čtyřlístku a modrá barvou oblohy.

https://www.youtube.com/watch?v=aMTIm-D1l54

  • zopakuj si písničku What´s your name?

https://www.youtube.com/watch?v=yqlbn_nI2w8


20. 10.

Dobrý den, dobrý den, doufám, že dnes zas bude slunný den 🙂

Čj

  • ŽA s. 28 (dokončení), s. 29 (srdce, tužka)

M

  • s. 26 (další dva řádky číslice 3 + nezapomeňte doplnit správný počet korálků na nit, svíček na dort, teček na dominové karty)
  • s. 27 (1 – 6, vynecháváme 5, 7)

PS

  • s. 20 (horní klička = dětem připodobníme tělíčkem vlaštovičky); opět rozcvičit ruce v mouce, krupici, ve vzduchu, pak v PS pastelkou několikrát obtáhnout
  • s. 3 (z opačné strany), 3 řádky (více ne, nechte si i na odpoledne)

– nezapomeňte vybarvit jablíčka s číslicí 3 (nahoře) + obtáhnout tučně vytištěné vzory; píšeme tužkou (pozor na velký přítlak = rytí!)

Pro zábavu strom – tématické slovo začínající na písmeno s. Obrázek můžeme využít i v prvouce (opět jen pro zájemce).

Kdo chce, může si vyzkoušet psát malé psací s. Kreslit listy jsme již zkoušeli (písmeno s je půlka listu). Do velkého psacího S bych se ještě, v rámci zachování vlastních nervů, nepouštěla 😀

https://www.zsmysl.cz/wp-content/uploads/2020/10/strom.pdf


19. 10.

Dobrý den… a je tu pondělí. Zase se uvidíme, juchůůůůů 🙂 Spojíme se ve stejných časech.

Čj

  • ŽA s. 28 (pravděpodobně celou nestihneme, v plánu je budík, papoušek)

  • přichystejte prosím dětem tabulku
  • Psaní s. 2 dokončit
  • UČ s. 26 (pouze tři řádky!); prosím, nechejte na hodinu

PS

  • s. 19 dokončit (doporučuji nechat na odpoledne, v M je tentokrát psaní dost; důležité opět rozcvičit ruku – básničky, písničky, biče ve vzduchu, na tabulku, pak obtáhnout tučně vytištěné, upozornit na velikost předlohy, stále pastelkou)

Pro zábavu omalovánka k probíranému písmenu s (není povinností, je třeba míti k dispozici tiskárnu)

sova


16. 10. + víkend

Dobrý den, dobrý den… 🙂

Čj

Dokončíme cvičení, která jsme v ŽA nestihli:

  • s. 27/sova
  • s. 25/pusa (která slabika se hodí k obrázku?)
  • opakování – číst slabiky s. 26, 27 (nezapomenout nakreslit oblouček pod slabiku)
  • trénovat skládání slabik z vystřižených písmen
  • vystřihnout písmeno S, s

Moc prosím, neustále čtěte, trénujte poznávání písmen a následně slabik. Děti by měly vědět, že např. slabika ma se skládá z písmene m a z písmene a, slabika se skládá z písmene l a z písmene é a naopak.

PS (pokud máte spojení později, opět začněte psaním a spolu si pak probereme Čj a M)

s. 18

  • kreslíme biče

– dnes rozcvičíme ruce v polohr., hrubé mouce, krupici (co máte po ruce)

– nasypte slabou vrstvu na tác či plech, nechte děti do mouky malovat prstem (lehce obloučky, spirály, kolečka, svislé čáry…zpívejte si)

– pak jim do mouky předepište bič ze str. 18, děti si zpívají písničku Já mám koně a do rytmu píší bič

– až natrénují, zkusí napsat na tabulku, pak do PS

s. 19

  • jen 3 řádky! (vždy obtáhnout i tučně natištěný vzor)

s. 2 (opačná strana sešitu)

  • další dva řádky (více ne)

Nechte si na víkend, najednou by toho bylo na děti moc.

M

  • děti si zkouší z vystřižených číslic a znamének poskládat příklad 1 + 1 = 2 , příklad přečtou
  • s. 22/3, s. 25/1 – 6

 

Nezapomínejte také, prosím, sledovat Bakaláře a zprávy v nich.

Přeji pěkný, snad odpočinkový víkend. Potkáme se na Skype dnes a zase v pondělí ve stejných časech.


15. 10.

Nezapomeň si zazpívat Dobrý den, dobrý den…stejně jako každý den 😉

Dnes většinu učiva probereme spolu přes Skype, nedodělaná cvičení pak dokončíte. Pokud máte přenos později, zaměřte se nejdříve sami na psaní. Nezapomeňte před každým psaním procvičit a uvolnit ruce, jak jsem psala včera. Je to velmi důležité!

Čj

ŽA s. 27 (vše řeknu při přenosu)

PS

s. 17 zbývající řádky

  • dávej pozor na velikost čar (jedna je delší, jedna kratší; pak jedna delší, dvě kratší atd. – neprší přece pořád stejně). Vyzkoušej si nejdříve rukou ve vzduchu, pak na tabulku a nakonec piš do pracovního sešitu. A zpívej si u toho Prší, prší (píšeme do rytmu). Však teď pořád prší, tak je to pravda!

s. 2 (opačná strana sešitu)

  • pouze dva řádky!

M

s. 24 + s.22/1 ústně

Těším se, až se uvidíme! 🙂


14. 10.

Dobrý den, dobrý den, dneska máme krásný den! Dobrý den, dobrý den, dnes se na sebe usmějem! 🙂 (zazpívej mamce, taťkovi, babičce, dědovi pro lepší náladu)

Čj

ŽA s. 26

  • zelená pastelka + přečti 1. a 4. jméno
  • míček – písmena přečti a zakroužkuj velké a malé tiskací písmeno, velké a malé psací písmeno (každou dvojici jinou barvou)
  • čti s. 25 pusa + květina, s. 26 tužka (vždy si prstem ukazuj slabiku, kterou čteš = oblouček!)

PS

s. 16

! Nezapomeň si před každým psaním uvolnit ručičky (např. Kolo, kolo mlýnský, Koulelo se koulelo, pereme prádlo, Ťuká, ťuká deštík, To jsem já, panenka, To je máma, to je táta, Dešťové kapičky, Uděláme špetičky)

  • prší šikmo shora dolů (ne naopak)
  • vyzkoušej si nejprve na tabulku, pak do sešitu psaní
  • ruka je položená na papíře, s pohybem dolů se plynule posouvá
  • doma si zpívat můžeš, takže si k práci zpívej písničku Prší, prší a do rytmu piš šikmé čáry

+ s. 17 první tři řádky (nezapomínej na mezery, nepiš šikmé čáry zbytečně blízko sebe)

M

s. 23

  • kolik stejných obrázků nakreslíš do rámečku vpravo dole?
  • trénuj psaní číslice 2 na tabulku do řádků (druhá strana tabulky). Nezapomeň, nakresli půl srdce a pak už jen rovnou čáru doprava ležící na řádku. Nahoře i dole se dvojka musí dotýkat řádku (linky).

Mezi každým předmětem si dej alespoň chvilinku pauzu. Řekni mamce a taťkovi, že to potřebuješ! 🙂

Dobrý den, dobrý den, to byl ale krásný den! Dobrý den, dobrý den, na shledanou další den! 🙂


Přímý odkaz do skupiny 1. B třídy v programu Skype.

https://join.skype.com/fM2uORQNvePz

 

Program Skype můžete stáhnout a nainstalovat ZDE.