Skype (informace pro ty, kteří se chystají nově připojit)

5. A, B skupina s názvem Prostřeno

https://join.skype.com/piuN3vLqPsuu


24. 6.

Cíl: Shoda podmětu s přísudkem

Je tu poslední den, kdy zadávám učivo. Až je mi to skoro líto… No věřím, že vám určitě ne!:-)

Všem děkuji za to, že jste zvládli nelehkou situaci a dokázali jste se s ní každý po svém „poprat“. Byla to velká zkouška píle, trpělivosti, odpovědnosti a spolupráce.

Známky jsou skoro uzavřeny. Některé jsou objektivní, pravdivé, odráží Vaši vlastní práci. Některé bohužel ne, ale s tím už nic nenaděláme.

Takže se těším, až Vás všechny v úterý 30. 6. uvidím!

 

  • Poslední zadání zní:

UČ s. 130/3 písemně do sešitu 1., 2., 5. větu, ostatní ústně

UČ s. 132/2 písemně do sešitu 1., 2., 3., 11. (Na louce…), 16. (Kachňata…) větu, ostatní ústně

UČ s. 133/3 písemně do sešitu 5., 6., 7., 8., 12. (U rybníka…) větu, ostatní ústně

Nezapomeň – dnes ještě jedna hodina on-line! 🙂


23. 6.

Cíl: Přísudek holý, rozvitý, několikanásobný

Zbývají dva dny učení, dva dny pozornosti, dva dny přemýšlení, dva dny aktivity, dva dny úsilí! Vydrž! 🙂

  • V odkazu Ti posílám pracovní list. Vytiskni si, prosím. Projdeme jej spolu v on-line hodině.

https://www.zsmysl.cz/wp-content/uploads/2020/06/skenování0016.pdf

https://www.zsmysl.cz/wp-content/uploads/2020/06/skenování0017.pdf


22. 6.

Cíl: Přísudek

Zdravím Tě! Jsou před námi poslední tři dny, kdy se učíme, vysíláme on-line…vau!!! I když máš zajisté velkou radost, věřím, že i poslední zápisy učiva a cvičení splníš!


19. 6.

Cíl: Podmět rozvitý

  • UČ s. 126/3 písemně
  • UČ s. 126/4 ústně

Dnes spojení Skype ve stejný čas. Těším se! Pátek – to dáme! 🙂


18. 6.

Cíl: Podmět několikanásobný

  • UČ s. 125/1 + b) ústně
  • Ve stejném cvičení vyhledej věty s několikanásobným podmětem a zapiš je do sešitu (nezapomeň na nadpis).
  • UČ s. 125/3 + a) písemně

V pátek už kontrolní úkol nezadávám. Jupíííí! Přes Skype se ale spojíme. Máme ještě co dohánět…


17. 6.

Cíl: Podmět vyjádřený, nevyjádřený, všeobecný

  • Pokračujeme v procvičování učiva základních větných členů.
  • UČ s. 124/1 a) ústně, do sešitu napiš pouze 1., 2., 7., 8. větu, vyznač podmět a přísudek
  • UČ s. 124/2, 3 ústně

16. 6.

Cíl: Základní větné členy – podmět

  • Posílám nové učivo, kterému se budeme dnes věnovat. Vytiskni si, nalep do sešitu, splň úkoly.

Podmět


15. 6.

Cíl: Příslovce – procvičování

Tak už jdeme do finále… Všem přeji krásný den! 🙂

Dnes se ještě budeme věnovat příslovcím.

  • UČ s. 121/9, s. 122/1 (vše ústně)
  • PS s. 25/1, 2, 3

Připomínám, do pátku 19. 6. mi prosím přines sešit českého jazyka do školy.


12. 6.

Cíl: Kontrolní práce č. 13

Kontrolní práce č. 13

  • Práci mi pošli na mail markovaj@zsmysl.cz do úterý 16. 6. 2020 (do 12 hod.). Děkuji!

Dnes Skype není, pracuješ na kontrolní práci.

Do pátku 19. 6. mi prosím přines sešit českého jazyka do školy.

Krásný víkend! 🙂


11. 6.

Cíl: Druhy příslovcí

  • Dokončíme cvičení, která jsme včera nestihli vypracovat (UČ s. 120/3, s. 121/4)
  • Nově přidávám UČ s. 121/6 (do sešitu), 9 (ústně)
  • V odkazu máš nový zápis do ČJ – Š a také nový zápis do sešitu literární výchovy (kdo nemá sešit literární výchovy, vlepí do ČJ – Š))

Příslovce


10. 6.

Cíl: Příslovce

  • UČ s. 120/ přečti si žlutý rámeček, přepiš ho do sešitu
  • UČ s. 120/2 ústně, 3 písemně do sešitu, 4 první tři do sešitu, zbytek ústně

Také posílám něco na procvičení číslovek. Uvidíme, co v hodině zvládneme. Myslím, že dvě, tři cvičení určitě.

Procvičujeme číslovky


9. 6.

Cíl: Číslovky – souhrnné opakování

  • V odkazu máš ještě jeden krátký zápis. Vytiskni, přečti, vlep nebo přepiš do sešitu.
  • PS s. 24/1, 2, 3 (vše opět probereme na Skypu)
  • UČ s. 118/3

Zápis číslovek


8. 6.

Cíl: Skloňování číslovek – procvičování

Dobrý den! Máme tu nový týden. V něm dokončíme kapitolu o číslovkách. Veškeré úkoly opět vyřešíme při Skype spojení.

  • PS s. 23/1, 2, 3, 4
  • Nezapomeň mi dnes poslat zápisy ze čtenářského deníku. Informace jsem psala rodičům ve čtvrtek 4. 6. v Bakalářích.

5. 6.

Cíl: Kontrolní práce č. 12

Kontrolní práce č. 12

  • Práci mi pošli na mail markovaj@zsmysl.cz do úterý 9. 6. 2020 (do 12 hod.). Děkuji!

Dnes Skype není, pracuješ na kontrolní práci.

Užij si víkend! 🙂


4. 6.

Cíl: Skloňování základních číslovek

  • Vytiskni si zápis z odkazu, dobře přečti a vlep do sešitu. Vše spolu probereme ve škole a při on-line spojení.
  • Další úkoly jsou v učebnici s. 116/1 (ústně), 2 + a) (4 věty do sešitu), 3 + a) (4 věty do sešitu), 4 (ústně)

Skloňování číslovek


3. 6.

Cíl: Druhy číslovek – procvičování

  • Včera jsme nestihli cvičení č. 7 na str. 114 v učebnici. Dokončíme dnes.
  • UČ s. 115/9 vyber si pět číslovek, použij je ve větách, napiš do sešitu.
  • PS s. 22/1, 2, 3

2. 6.

Cíl: Druhy číslovek

  • UČ s. 112/1 do sešitu vypiš tučně označené číslovky a urči jejich druh
  • UČ s. 112/2 do sešitu vypiš číslovky a urči jejich druh (zatím jsme určili, zda jsou určité, nebo neurčité)
  • UČ s. 114/7 vyhledej číslovky, urči jejich druh (ústně)
  • UČ s. 115/8 vyber si jeden odstavec , napiš do sešitu (promysli, zda za číslovkou píšeme nebo nepíšeme tečku)

1. 6.

Cíl: Číslovky

Zdravím Tě! Přeji Ti hezký Den dětí! Užij si ho! Žádej mamku o bonbón, dobrou limonádu, zmrzku…dnes máš na ně velký nárok 🙂

Úkolů není tolik a nejsou náročné, jak se může zdát.

Číslovky


29. 5.

Cíl: Kontrolní práce č. 11

Kontrolní práce č. 11

  • Práci mi pošli na mail markovaj@zsmysl.cz do úterý 2. 6. 2020 (do 12 hod.). Děkuji!

Dnes Skype není, pracuješ na kontrolní práci.

Měj se dobře o víkendu! 🙂


28. 5.

Cíl: Zájmena – závěrečné opakování

  • Opět jsem ti přichystala pracovní list. Je to shrnutí nejdůležitějších poznatků o zájmenech ve cvičeních, které bys měl/a znát. Vyzkoušej si, jak na tom jsi 🙂
  • Včera jsme nestihli cv. 17, doděláme dnes.

Zájmena 28. 5.


27. 5.

Cíl: Zájmena – souhrnné opakování

  • Dnes jsem si pro tebe nachystala pracovní list (PL). Vyzkoušej si, zda umíš použít informace, které sis o zájmenech osvojil/a.
  • Vše vyplňuj přímo do PL.

–  cvičení č. 4 celé (a) – do PL, b) – do sešitu, c) – do sešitu)

–  cvičení č. 5 podtrhni zvratné se červeně a předložku se modře

–  cvičení č. 13 je dobrovolné. Doplň otázky k uvedeným odpovědím. Použij tázací zájmena.

–  cvičení č. 17 celé (a) – do PL, b) – do sešitu, c) – do sešitu)

https://www.zsmysl.cz/wp-content/uploads/2020/05/skenování0038.pdf


26. 5.

Cíl: Zájmena – opakování

  • Cvičení v odkazu doplň, vystřihni a vlep do sešitu. Pak splň úkoly v PS.

Zájmena 26.5.

Skype

Ode dneška se připojujeme přes účet Prostřeno (je uveden na této straně výše)!

Kdo ještě v této skupině není, musí se na tento účet přihlásit nebo mi alespoň napsat zprávu, abych ho do skupiny mohla přidat. Účet Učení nás baví necháme teď spát.


25. 5.

Cíl: Zájmena – opakování

A je to tady! Pro některé se denní režim mění, pro některé se nemění nic. Ti, kteří budou se mnou pracovat ve škole, budou tvrdě dřít 🙂 🙂 🙂 Pro ostatní to platí taktéž! 🙂 🙂 🙂

Prosím, nepolevuj ve svém úsilí, zbývá nám už jen pár týdnů. To dáme, zvládneme!

  • PS s. 18/celá (cv. 7 ne). Pokud něco nestihneš, můžeš dodělat v úterý.
  • Skype v úterý!

Tak plnou parou vpřed! 🙂


22. 5.

Cíl: Kontrolní práce č. 10

Kontrolní práce č. 10

  • Práci mi pošli na mail markovaj@zsmysl.cz do úterý 26. 5. 2020 (do 12 hod.). Děkuji!

 

  • V pondělí se s některými z vás potkáme ve škole. Už se na Vás moc těším!
  • Spojení přes Skype bude fungovat každodenně od úterý.

Hezký víkend Ti přeji! 🙂


21. 5.

Cíl: Skloňování přivlastňovacích zájmen

  • Do sešitu si vlep tabulku, kde je uvedeno skloňování zájmen můj (tvůj, svůj). Včera jsme se v ní učili orientovat se.

https://www.zsmysl.cz/wp-content/uploads/2020/05/skenování0033.pdf

Pod tabulku si dopiš:

Zájmena jeho, jejich jsou nesklonná (nemění svůj tvar).

Zájmeno její skloňujeme podle vzoru měkkých přídavných jmen – jarní.

 

  • Dnes se podíváme na skloňování přivlastňovacích zájmen náš, váš

Náš, váš

https://www.zsmysl.cz/wp-content/uploads/2020/05/skenování0034.pdf


20. 5.

Cíl: Skloňování přivlastňovacích zájmen

Můj, tvůj, svůj, jeho, její, jejich

  • Dnes spojení přes Skype v obvyklých časech. Nachystej si učebnici, pracovní sešit, psací potřeby.

19. 5.

Cíl: Skloňování zájmen my, vy, oni, ony, ona – procvičování

  • Kopie s. 116/9, 10. Kopii si vytiskni a řešení piš přímo na ni. Pak tyto dvě cvičení vlep do sešitu.

https://www.zsmysl.cz/wp-content/uploads/2020/05/skenování0030.pdf

  • UČ s. 106/12 folie (Př. Kamarádi (Kdo? Co? Oni) mě odpoledne přišli navštívit). Folii nemaž, zkontroluješ si dle výsledků, které posílám.

 

  • Skype až ve středu.

18. 5.

Cíl: Skloňování zájmen my, vy, oni, ony, ona

Dobré ráno! Doufám, že jste si trochu odpočinuli… Já jsem se nemohla dočkat, až si zadáme další úkoly 🙂

  • V odkazech máš veškeré informace, které k dnešnímu zadání potřebuješ.

Zájmena my, vy, oni, ony, ona

  • Níže odkaz s tabulkou zájmen my, vy, oni, ony, ona (vytiskni, přečti, nalep)

https://www.zsmysl.cz/wp-content/uploads/2020/05/skenování0029.pdf

  • Dnes máme on-line výuku přes Skype v obvyklých časech. Nezapomeň! Opět spolu probereme dnešní zadání. Nachystej si knihu, sešit, folii, psací potřeby.

15. 5.

Cíl: Kontrolní práce č. 9

Kontrolní práce č. 9

  • Práci mi pošli na mail markovaj@zsmysl.cz do úterý 19. 5. 2020 (do 12 hod.). Děkuji!
  • Stále platí, uč se druhy zájmen.
  • Skype bude v pondělí v časech, jak jsme zvyklí.

Měj hezký víkend! 🙂


14. 5.

Cíl: Skloňování zájmen já, ty, se, on, ona, ono

  • Dnes budeme procvičovat, co jsme si doposud řekli o skloňování osobních zájmen já, ty, se, on, ona, ono. V odkazu máš pracovní list se třemi krátkými cvičeními. Vyplň jej a vlep do sešitu.

https://www.zsmysl.cz/wp-content/uploads/2020/05/skenování0021.pdf


13. 5.

Cíl: Skloňování zájmen on, ona, ono

  • Všechno je opět uvedeno v odkazu.

On, ona, ono

  • Ještě odkaz s tabulkou skloňování zájmen on, ona, ono

https://www.zsmysl.cz/wp-content/uploads/2020/05/skenování0016.pdf

Skype dnes (5. B v 10 hod., 5. A v 11 hod.)


12. 5.

Cíl: Skloňování osobních zájmen já, ty, se

  • Všechno je zapsáno v odkazu níže.

S sebou, sebou

  • Ještě pracovní list…

https://www.zsmysl.cz/wp-content/uploads/2020/05/skenování0014.pdf

Skype přenos bude ve středu.


11. 5.

Cíl: Skloňování osobních zájmen

Ranní ptáče bez učení nikam nedoskáče! Zdravím Tě! Vrhněme se zase na učení 🙂

  • V odkazu máš zápis, základní informace o zájmenech. Vezmi sešit, napiš datum, větší nadpis zájmena a nalep informace z odkazu.

https://www.zsmysl.cz/wp-content/uploads/2020/05/skenování0009.pdf

  • Dnes máme v plánu probrat skloňování zájmen já, ty, se. Otevři další odkaz, ve kterém máš podrobnější informace.

Zájmena já, ty, se

  • Níže je oranžová tabulka UČ s. 103 (vystřihni, vlep do mezery, kterou jsem nechala v dnešním zápisu)

https://www.zsmysl.cz/wp-content/uploads/2020/05/skenování0010.pdf

 

Skype dnes v obvyklých časech! Dnešní zadání opět vypracujeme spolu.


10. 5.

Dnes mají maminky svátek. Nezapomeň té své říct, jak ji máš rád/a a poděkovat za všechno, co pro Tebe dělá (smajlík srdíčko).

Pokud chceš, níže posílám odkaz, kde si zadarmo můžeš stáhnout a vytisknout přáníčko. Zkopíruj ho a dej do vyhledávače.

https://www.kukando.cz/den-matek?fbclid=IwAR11qz_e2-s-tX4tXhHBXdSJmi1oITy-QaSOyfniHJw_ESj2yYBaXv0Fg7o


7. 5.

Cíl: Kontrolní práce č. 8

Kontrolní práce č. 8

  • Práci mi pošli na mail markovaj@zsmysl.cz do úterý 12. 5. 2020 (do 12. hod.). Děkuji!
  • Uč se druhy zájmen v UČ str. 102.

A teď už si zasloužíte malilinko delší odpočinek v podobě prodlouženého víkendu. Ten máme z důvodu pátečního státního svátku Dne vítězství. 8. květen 1945 je dnem ukončení 2. světové války.

Vím, že se události tehdejší a dnešní nedají srovnávat…ale musím říct, že Vy jste pro mě vítězové dnešních dnů! Proto chválím všechny, kteří aktivně pracují, přemýšlejí, snaží se a vše zvládají dle svých možností!


6. 5.

Cíl: Zájmena

  • V odkazu máš zadání dnešního dne. Co nestihneš, dodělej si ve čtvrtek nebo v pátek.
  • Připomínám dnešní spojení přes Skype v obvyklých časech (5. B v 10.00 hod., 5. A v 11.00 hod.). Veškerá zadaná cvičení spolu opět projdeme.

Zájmena


5. 5.

Cíl: Zájmena

  • Přečti si žlutý rámeček v UČ na s. 101.
  • Na stejné straně si přečti cv. 1. Dobře si prohlédni podtržená slova – zájmena. S některými ses už mohl/a seznámit v tabulce na s. 102.
  • Vypracuj 101/2 a), b), c) (písemně ČJ – Š).
  • S. 101/3 folie (nemaž, zkontroluješ si dle výsledků)

Do odkazu Výsledky cvičení český jazyk (na nástěnce) jsem umístila výsledky Kontrolní práce č. 6. Máš možnost se podívat, v čem jsi chyboval/a. Můžeš si udělat opravu do sešitu.

Nezapomeň na dnešní spojení přes Skype! Pokud se připojíš, všechny cvičení si spolu projdeme. Nemusíš je vypracovávat dopředu.


4. 5.

Cíl: Zájmena

Vítej v novém týdnu!

  • V odkazu posílám jedno krátké cvičení, abychom nezapomněli na slovesa.
  • Čeká nás nové učivo – zájmena. Dalším úkolem tedy je se podívat do UČ s. 102 a přečíst si oranžový rámeček Druhy zájmen. Postupně se je začni učit. Opravdu není jiné cesty, než se je naučit.
  • O zájmenech si budeme povídat v úterý 5. 5. při spojení přes Skype.

Slovesný způsob – opakování


30. 4.

Cíl: Kontrolní práce č. 7

Kontrolní práce č. 7

  • Práci mi pošli na mail markovaj@zsmysl.cz do úterý 5. 5. 2020 (do 12 hod.). Děkuji!
  • Kdyby ses nudil/a, můžeš se pomalu začít učit druhy zájmen v UČ str. 102. Stejně Tě to příští týden nemine… Páááni! 😀

Měj hezký prodloužený víkend! 🙂


29. 4.

Cíl: Slovesa – opakování

  • Dnes jsem opět něco pěkného ukryla do odkazů 🙂 Úkoly jsou obsáhlejší z důvodu procvičování. Práci si klidně rozděl na dva dny.
  • Zadání zkonzultujeme a vyřešíme během dnešní výuky přes Skype (5. B v 10. 00 hod., 5. A11.00 hod.). Pracovní listy si dopředu nachystej, ať se nezdržujeme. Kdo nemá k dispozici tiskárnu, opět je vyfotím a vložím na Skype.

https://www.zsmysl.cz/wp-content/uploads/2020/04/Slovesné-tvary.pdf

Slovesné tvary – opakování


28. 4.

Cíl: Slovesa – opakování

  • V odkazu máš nachystaný pracovní list. Tvým úkolem je splnit cvičení 1 a 2. Cvičení číslo 3 je dobrovolné.
  • Všechna cvičení probereme během zítřejší výuky přes Skype (5. B v 10. 00 hod., 5. A11.00 hod.). Pracovní list si dopředu nachystej, ať se nezdržujeme. Kdo nemá k dispozici tiskárnu, opět jej vyfotím a vložím na Skype.

https://www.zsmysl.cz/wp-content/uploads/2020/04/Slovesa-opakování.pdf


27. 4.

Cíl: Slovesný způsob – opakování

Zdravím Tě po víkendu! Tento týden má pouze čtyři pracovní dny, takže kontrolní úkol budu zadávat už ve čtvrtek. Věřím, že máš radost.

  • V tomto týdnu se zaměříme na souhrnné opakování sloves, všech mluvnických kategorií, které u nich určujeme.
  • Přes Skype se spojíme v úterý v obvyklých časech.
  • Dnešní zadání obsahuje pár nových informací v mluvnici, i ve slohu.

Podmiň. způsob a spojky, procvič.; tiskopisy

https://www.zsmysl.cz/wp-content/uploads/2020/04/Pošt.poukázka-podací-lístek.pdf


24. 4.

Cíl: Kontrolní práce č. 6

Kontrolní práce č. 6

  • Práci vypracuj samostatně. Nezapomeň, že poznám, komu pomáhají rodinní příslušníci. Opět vyplň vlastnoručně. Práci mi pošli do úterý 28. 4. (do 12.00 hod.) na mail markovaj@zsmysl.cz. Prosím, dodrž tento termín. Děkuji!

Pátek, páteček, páťulínek! 🙂

Čas odpočinku je zde,

učení jen kolem nás jde!

Odpočívat máme,

nohy nahoru si dáme!

Radím Ti jen nepracuj,

mozek potřebuje odpočinek svůj!

Užij si volňáska! V pondělí na čtenou :-), možná na slyšenou a na viděnou! 🙂


23. 4.

Cíl: Podmiňovací způsob – procvičování

Podmiňovací způsob- procvičování (dnešní zadání)

https://www.zsmysl.cz/wp-content/uploads/2020/04/Podmiňovací-způsob-2.pdf  (kopie s.147)

  • Připomínám dnešní spojení přes Skype (5. B v 10.00 hod., 5. A v 11.00 hod.)
  • K on-line výuce si nachystej dnešní zadání a sešit. Vše spolu probereme.

22. 4.

Cíl: Podmiňovací způsob

  • Než začneš pracovat, vyslyš důležitou zprávu. Chci pochválit všechny ty, kteří se včera zúčastnili výuky přes Skype. Je nás více a více. A komunikace díky dodržování pravidel je lepší a lepší. Zdá se tedy aspoň mně 🙂 Pokud máš návrh na nějakou změnu během spojení, napiš mi ji do mailu. Spojíme se opět ve čtvrtek ve stejných časech.
  • A teď už nás čeká slibovaný podmiňovací způsob. S dneškem budeme mít v hlavě tolik různých způsobů, že vlastně asi ani nebudeme vědět, čí jsme 🙂 Říkáme tomu guláš. Neboj, my si postupně vše zopakujeme a uděláme si pořádek ve všech přísadách, které guláš tvoří! 🙂

PODMIŇOVACÍ ZPŮSOB

PRACOVNÍ SEŠIT s. 13/ 2 (v pokynech jsem uvedla 13/ 4)


21. 4.

Cíl: Rozkazovací způsob – procvičování

Rozkazovací způsob- procvičování  (zde je napsáno zadání na dnešní den; níže je ještě kopie s cvičeními)

https://www.zsmysl.cz/wp-content/uploads/2020/04/Rozkazovací-způsob.pdf

  • Připomínám dnešní spojení přes Skype (5. B v 10.00 hod., 5. A v 11.00 hod.). Projdeme spolu dnešní úkoly. Nachystej si je, i sešit.
  • Kdo ještě nezaslal kontrolní práci č. 5, má čas do dnešních 12.00 hod.

20. 4.

Cíl: Rozkazovací způsob

A máme tu zase pondělí… Dobré dopoledne! 🙂

  • Dnes máme v plánu probrat rozkazovací způsob. Nachystala jsem Ti o něm pár nových informací. Důkladně si je přečti a vlep (nebo přepiš) do sešitu. Pak splň cvičení.
  • Někteří z vás zápisy přepisují. Jak mi sdělili, mysleli si, že je musí přepsat. A to není pravda. Vždy vám do zadání píšu vlep nebo přepiš. Tudíž přepis není povinností!
  • Přes Skype se spojíme v úterý ve stejných časech (5. B v 10.00 hod., 5. A v 11.00 hod.). Budu ráda, když Vás uvidím nebo alespoň uslyším!

ROZKAZOVACÍ ZPŮSOB


17. 4.

Cíl: Kontrolní práce č. 5

Kontrolní práce č. 5

  • Práci mi, prosím, pošli do úterý 21. 4. (do 12.00 hodin) na mail markovaj@zsmysl.cz.
  • Byla bych ráda, kdyby jsi práci vyplnil/a opravdu sám/a.
  • Práci napiš svou vlastní rukou a perem, ne pomocí počítače. Děkuji.

Měj hezký víkend!


16. 4.

Cíl: Minulý čas – procvičování

Minulý čas – procvičování 2

  • Dnešní spojení přes Skype (5. B v 10.00 hod., 5. A v 11.00 hod.)

–  pokud můžete, připojte se, je to šance si učivo procvičit

–  nachystejte si dnešní zadání a sešit


15. 4.

Cíl: Mluvnice – minulý čas (zápis, procvičování); Sloh – adresa

OZNAM.ZPŮSOB, čas minulý

  • Připomínám dnešní spojení přes Skype (5. B v 10.00 hod., 5. A v 11.00 hod.)

– připojte se do skupiny Vaší třídy odkazem, který jsem uvedla níže, o něco dříve než se spojíme

– nachystej si učebnici, pracovní sešit a sešit (uděláme spolu úkoly, které jsem na dnešní den zadala)

Těším se na Vás! Moc! Opravdu! 🙂


Skype

Níže posílám odkazy na skupiny v aplikaci Skype:

5. A skupina s názvem Učení nás baví

https://join.skype.com/n8QEeY4NogX8

5. B skupina s názvem Prostřeno

https://join.skype.com/piuN3vLqPsuu

Pravidla „skypování“:

  • je třeba maximální disciplinovanost (dodržování pravidel)
  • zbytečně nehovořit
  • „neskákat“ do řeči ostatních
  • posunky, nemístné poznámky jsou velmi nevhodné (rozptylují ostatní)
  • slovo žákům dává učitelka

14. 4.

Cíl: Minulý čas

Dobrý den všem! 🙂

Věřím, že prodloužený slunečný víkend nám dodal spoustu energie a my můžeme pokračovat v naší záslužné činnosti. Nezapomínej chodit na sluníčko, alespoň na zahradu, či chvíli do přírody. Slunce je pro nás zdrojem vitaminu D, který nám dodává energii, zlepšuje náladu, brání nás proti nemocem atd.

  • Dnes jsem si pro Tebe nachystala pár informací o minulém čase. Také věřím, že až odkaz otevřeš a uvidíš něco málo přes dvě strany zadání, zděsíš se, kolik toho je. Ale zdání klame! Úkol není složitý.
  • Minulý čas podrobně rozebereme ve středu 15. 4. při spojení přes Skype (rodičům jsem informaci sdělila v Bakalářích).

Minulý čas


8. 4.

Cíl: Kontrolní práce č. 4

Kontrolní práce č. 4

  • Práci mi, prosím, pošli do úterý 14. 4. (do 12.00 hodin) na mail markovaj@zsmysl.cz.

Tento týden pro nás středou končí. Juchuuuu! 🙂  V klidu si vypracuj, co jsi ještě nestihl/a a hlavně pak ODPOČÍVÉÉÉÉÉJ! Zasloužíš si to! 🙂

Hezké Velikonoce strávené v kruhu nejbližších!


7. 4.

Cíl: Budoucí čas – procvičování

Budoucí čas – procvičování 2


6. 4.

Cíl: Budoucí čas – procvičování

Budoucí čas – procvičování

Zdravím Tě po víkendu! Chci Tě moc pochválit za Tvou snahu a píli, kterou musíš vynaložit při plnění úkolů. Výsledky 2. kontrolní práce byly velmi dobré!

Tak a teď opět hurá do práce! 🙂

Podíváme se znovu na budoucí čas. Jen připomínám zaslání 3. kontrolní práce do úterý 7. 4. na mail markovaj@zsmysl.cz.


3. 4.

Cíl: Kontrolní práce č. 3

Kontrolní práce č. 3

Práce je zaměřena na přítomný čas. Snaž se ji vypracovat bez pomoci ostatních členů rodiny. Pošli mi ji, prosím, opět na mail markovaj@zsmysl.cz do úterý 7. 4. (do 12.00 hod.).

Přeji Ti pěkný víkend a budu se těšit opět v pondělí! 🙂


2. 4.

Cíl: Budoucí čas

Dnes máš úkol i ve slohu. Nemrač se, není to složité! Zápisy si vytiskni, důkladně přečti a nalep do sešitu. Nebo je klidně i přepiš:-)

OZNAM.ZPŮSOB, čas budoucí; Sloh – dopis


1. 4.

Cíl: Přítomný čas – procvičování

Přítomný čas 2

Pozor! Úkoly je nutno splnit, není to apríl! 🙂


31. 3.

Cíl: Přítomný čas – procvičování

Přítomný čas


30. 3.

Cíl: Oznamovací způsob, čas přítomný

Opět Tě vítám v novém týdnu! Doufám, že jsi nabral/a síly a můžeme se zase posunout o kousek dál. S chutí do toho a skoro všechno je hotovo! 🙂

OZNAM.ZPŮSOB, čas přítomný


27. 3.

Cíl: Kontrolní práce č. 2

Kontrolní práce č. 2

Věřím, že jsi svědomitě plnil/a úkoly během tohoto týdne, a proto práci zajisté s přehledem zvládneš!

O víkendu odpočívej ty i rodiče!


26. 3.

Cíl: Slovesný způsob

SLOVESNÝ ZPŮSOB

Text si vytiskni, dobře přečti (třeba i třikrát), vlep do sešitu a splň úkoly.

POZOR! Chybička se vloudila! Zápis ze dne 24. 3. Slovesa 2. U tvaru jednoduchého jsem omylem napsala sloveso šel. Ale to tam přeci nemůže být! Všechny slovesné tvary v minulém čase jsou tvary složené. Vyškrtni si, prosím, toto sloveso. Níže je červeně zvýrazněno, co máš škrtnout. Omlouvám se Ti a děkuji Ti za pochopení.

Slovesa 2


25. 3.

Cíl: Slovesa tvar určitý, neurčitý, jednoduchý, složený – procvičování

Slovesa 3


24. 3.

Cíl: Slovesa – tvar určitý, neurčitý, jednoduchý, složený

Text si opět vytiskni, přečti, zápis nového učiva vlep do sešitu, vypracuj úkoly.

Slovesa 2


23. 3.

Cíl: Slovesa – úvod

Zdravím Tě v novém týdnu! V níže umístěném odkazu máš veškeré informace a zadání dnešního dne. Vytiskni si, doplň a vlep do sešitu. Tak hurááá do práce 🙂

SLOVESA


20. 3.

Cíl: 1. opakovací písemná práce

  • ! Pozor! Prosím, doplň si v zápisu ze dne 18. 3. téma Pravopis podst. a příd. jmen.

U prvního bodu přídavná jména přivlastňovací 1. a 4. pád č. mn. si doplň  k mužskému rodu i ženský a střední (níže vložený zápis už je doplněný)

Pravopis podst. a příd. jmen


19. 3. 

Cíl: Opakování – Pravopis podstatných jmen a přídavných jmen přivlastňovacích

  • Mluvnice

UČ s. 80/6 písemně do ČJ – Š   (podstatné jméno podtrhni červeně, přídavné jméno přivlastňovací podtrhni modře)

Poznámka: vždy, když píšeš do sešitu, nezapomeň psát datum a nadpis. Dnešní nadpis je Pravopis podstatných jmen a přídavných jmen přivlastňovacích

  • Sloh

Přečti si příběh v učebnici na s. 84/1. Do sešitu literární výchovy (pokud nemáš, tak do ČJ – Š) vypracuj bod c). Připomínám, že osnova příběhu se skládá z úvodu, stati (může mít více podbodů) a závěru.


18. 3. 

Cíl: Pravopis podstatných jmen a přídavných jmen přivlastňovacích

Níže uvedený odkaz rozklikni, zápis si vytiskni, přečti a vlep s dnešním datem do ČJ – Š.

skenování0006

17. 3.

Cíl: Opakování – přídavná jména přivlastňovací

  • Dnes necháme ruce odpočinout (do sešitu píšeme jen výsledek cvičení), avšak hlavu ne 🙂 Zadávám Ti procvičování přídavných jmen přivlastňovacích s pomocí počítače. Klikni na odkaz a začni doplňovat. Výsledek si zapiš do ČJ-Š. Např. 1. cvičení 6/10, 2. cvičení 10/20. Tak dej se do práce 🙂

https://www.pravopisne.cz/2016/02/koncovky-pridavnych-jmen-pravokviz-10/

http://rysava.websnadno.cz/ceskyjazyk_5.roc/pridavna_jmena_privlastnovaci1.htm

http://rysava.websnadno.cz/ceskyjazyk_5.roc/pridavna_jmena_privlastnovaci2.htm

 

  • Opět si přečti část knihy, kterou zapíšeš do čtenářského deníku.

16. 3.

Cíl: Opakování – druhy a vzory přídavných jmen

  • Kopie, kterou jsem zasílala 13.3., s. 106/6 (písemně ČJ – Š) + u všech vytvořených spojení urči druh a vzor přídavného jména (také písemně)

př. (moře) vlny – mořské vlny, T – mladý; (noc) směna – noční směna, M – jarní; (Asta) obojek – Astin obojek, P – matčin

 

  • po  návratu do školy vybírám čtenářské deníky (kdo ještě nemá zápis první knihy za 2. pololetí, dodělá; kdo zápis má, čte další knihu)

13. 3.

Doplň kopie s.106/4, 5 + odůvodni si ústně ČJ - 5.roč.


12. 3.

UČ s.83/10 přečíst+odůvodnění ústně

Vyskloňuj spojení ve všech pádech v jednotném i množném čísle (písemně ČJ-Š):

lodní šroub

pěkná žena

zralé rajče


11. 3.

UČ – s. 83/8 už máme napsáno v sešitě, dodělej zadání a), b), c) písemně ČJ-Š

s. 83/9 a), b)  vše písemně ČJ-Š