Termínová listina konzultací  ZDE:

Vážení rodiče, v případě zájmu je možno se zapisovat na individuální prospěchové konzultace stanovené na 3. 11. 2025

ŠKOLNÍ ROK 2025/2026

VÍTÁM VÁS VE 3. A

Pondělí 13. října

ČJ str. 18/15: nejprve jsme si doplnili na tabuli chybějící písmena ve jménech, poté si každé dítě napsalo na kartu jedno jméno a po skupinkách jsme se řadili před tabuli podle abecedy

PS str. 13/19 – diktát

M – Soutěž ve družstvech, sloupeček (+ a – do 100)

Příprava na zítřejší písemné opakování (nemocným pošlu v příloze na bakalářích)

PRVOUKA – UČ str. 12 – 14

Zápis:

13. října

MĚSTA

  • obec s více jak 3000 obyvatel
  • náměstí, radnice, kostel, domy, úřady, školy, obchody, lékaři, kino, divadlo
  • Praha, Brno, Ostrava, Plzeň, Olomouc, Liberec, ….

Pak jsme si nalepili slepou mapu ČR a doplnili jsme si krajská města

DÚ – příprava na test z matematiky


Pátek 10. října

ČJ – procvičování párových souhlásek

str. 17/13 – do malého sešitu, str. 17/14 – ústně a na tabuli

Příprava na pondělní diktát (PS str. 19) – doplňovačka nalepená v malém sešitě (odůvodnili jsme si slova, ve kterých děti nejvíce chybovaly)

PS str. 13/17 a 18 (do 18 jsme doplňovali velká tiskací písmena)

 

M – běhací diktát (příklady na sčítání a odčítání dvojciferných čísel do 100: 73 – 40, 30 – 16, 90 – 51, 91 – 70, 50 – 39, 16 + 60, 60 – 24, 25 + 70, 80 – 47, 67 – 50)

Sloupeček 22 – za DÚ oprav chybně vypočítané příklady

PS str. 14/1, 2, 3 – kontrola samostatné práce z předchozího dne, vysvětlení nejasných úkolů

PS str. 14/6 a 7

KRÁSNÝ A POKLIDNÝ VÍKEND


Čtvrtek 9. října

ČJ – párové souhlásky

Úkoly z IC programu na tabuli

str. 17/12 (i do sešitu)

PS str. 12/14 – společně, 15 a 16 – samostatná práce (pokud děti neví, kdykoliv se můžou doptat učitele nebo spolužáka, jakým slovem si pomoci)

 

M – sloupeček(+ a – do 100)

str. 18/4 – malý sešit (společná práce), PS str. 13/4 – malý sešit

PS str. 14/1, 2, 3, 5 (kdo má hotovo, pracuje na str. 12)

 

PRVOUKA – práce s mapou a plánkem Mysločovice, společenské a kulturní vyžití v jednotlivých obcích, práce s mapou

 

ČTENÍ – Děti z Bullerbynu, ČÍTANKA str. 19/4, str. 19/5 – ústně, čtení na str. 20


Středa 8. října

ČJ – písemné opakování: počet slov ve větě, počet vět ve cvičení

Tabule – cvičení přes PC – párové souhlásky V a F

PS str. 12/13

M – G

Příprava na test, nalepený lísteček v úkolníčku.

PS str. 37/2 a 5

 Malý sešit: zápis

8. 10.

BOD

  • značíme velkým tiskacím písmenem
  • místo, kde se 2 čáry protínají

Dále děti vyznačily 10 bodů (A, B, C, D, E, F, G, H, I, J)

PRVOUKA – většinu hodiny jsme řešili situaci ze včerejšího dne (výskyt podezřelé osoby)

str. 12 – čtení, dále jsme pracovali s plánkem Mysločovic, hledali známá místa a cesty, jak se k nim dostat


Úterý 7. října

ČJ – Počet slov ve větě: děti měly různě po třídě plakátky vždy s jednou větou a do přiložené tabulky zapisovaly, kolik má věta slov.

Připravili jsme se tak na zítřejší písemné opakování – počet slov ve větě, počet vět v příběhu.

PS str. 12/11 a 12

M – početní král: příklady na kartičkách – + a – do 20 s přechodem přes 10

Odčítání dvouciferných čísel do 100 – malý sešit:

68 – 40             40 – 26

93 – 60             80 – 15

PS str. 13/2 b) – společně, str. 12/3 – samostatně, kdo měl čas, pracoval na str. 12

DÚ str. 13/5

ČJ – čtení

Na 10 minutovém videu jsme se podívali, jak se přede na kolovrátku (moc pěkné video ze skanzenu v Rožnově pod Radhoštěm)

ČÍTANKA str. 17 – kontrola úkolů č. 2 a 4 a popis obrázků, str. 19/2


Pondělí 6. října

ČJ – párové souhlásky, znovu jsme si ujasnili pravopis párových souhlásek Ď – Ť v rozkazovacích větách (Seď! Jeď!…)

str. 16/8 – ústně jsme udělali celé cvičení, písmeně napsali do sešitu 4 věty, které si děti vybraly

Dále jsme so zhodnotili cvičení z pátečního běhacího diktátu a ujasnili výrazy, ve kterých děti chybovaly

M – sčítání příkladů typu 20 + 35, 45 + 50, rozdali jsme si sloupečky, které

Malý sešit: Příklady:

21 + 40              50 + 19

30 + 67              48 + 30

Doplnili jsme rozklad + výpočet.

PS str. 13/1 a 2 a), kdo byl hotový, počítal na str. 12

PRVOUKA – celou hodinu jsme si povídali o výhodách a nevýhodách bydlení ve městě a na vesnici, o důležitých místech v každé obci, o známých místech v jednotlivých obcích (Machová, Lechotice, Sazovice Hostišová)

Zápis:

6. října

MŮJ DOMOV

Vesnice: Míškovice, Lechotice, Hostišová, Sazovice

Města: Zlín, Holešov, Hulín, Malenovice, Otrokovice, Kroměříž

(nemocným dodám obrázek po návratu do školy)

 ČJ – ČTENÍ 

Zabývali jsme se tématem „Pohádka“

ČÍTANKA str. 18 a 19 – čtení

Děti z Bullerbynu – poslechové čtení.


Pátek 3. října

ČJ – běhací diktát, 15 slov rozmístěných po třídě s chybějící párovou souhláskou D – T (stejná slova, která jsme dělali předchozí den v PS nebo v učebnici)

Po skončení jsme dodělali v PS str. 11 (párové souhlásky Z – S)

M – sloupeček na příklady typu 52 + 30, 48 – 20: bylo to jen na zkoušku, v pondělí se budeme těmto příkladům podrobněji věnovat

PS str. 10/5 a 6, str. 11 – kontrola tabulky ve cv. č. 1, poté jsme podle tabulky doplnili cv. 2 a děti samostatně vypočítaly cv. 3

KRÁSNÝ A KLIDNÝ VÍKEND


Čtvrtek 2. října

ČJ

  1. Doplňovačka na párové souhlásky B – P
  2. Práce s chybou – párové souhlásky D – T, Ď – Ť
  3. PS str. 11/6, 7, 8

M – sčítání a odčítání do 100, sloupeček s příklady typu 52 – 10, 36 + 40 (chtěla jsem si pouze nejdříve ověřit, jako děti těmto typům příkladů rozumí)

Ve zbytku hodiny jsme dělali cv. z ze str. 16 a zároveň v PS str. 11/1 (patří k sobě), nejprve jsme si úkol vysvětlili společně, pak na něm pracovali ve dvojicích a doplňovali správné údaje do připravené tabulky.

DÚ PS str. 10/7

PRVOUKA – vyhodnocení písemného opakování a opravných testů, povídání o životě na vesnici a ve městě

ČÍTANKA – pohádka o Třech přadlenách, na jednu verzi jsme se podívali, druhou jsme si přečetli z čítanky na str. 16 a následně jsme porovnávali, v čem se pohádky lišily a co měly naopak společné, dále str. 17/2 a 4


Středa 1. října

ČJ – Párové souhlásky B – P

str. 16/3 – ústně, str. 16/4 – nejprve ústně, pak si děti vybraly 3 věty a přepsaly je do sešitu.

PC – doplňování párových souhlásek B – P

PS str. 10/4 a 5

M – G

Geometrická tělesa, malý sešit – krychle, vyznačili jsme si i barevně vrcholy, hrany a stěny

PS str. 36

PRVOUKA 

Děti, které měly zájem, si napsaly opakovací test do prvouky

Místo, kde žiji

Zápis do malého sešitu + nalepené obrázky

Mysločovice

  • první zmínka v r. 1397
  • počet obyvatel 722
  • zakladatel = Mysloč

Úterý 30. září

ČJ

  1. oprava a zhodnocení diktátu, práce s chybou
  2. malý sešit zápis:

30. září

PÁROVÉ SOUHLÁSKY

b-p, d-t, ď-ť, z-s, ž-š, v-f, h-ch

dub – duby – dubový

ryb – ryba – rybička

3. str. 15/2 – ústně

4. PS str. 10/1, 2 – samostatná práce

str. 10/3 – DÚ 

M – sčítání a odčítání do 100 s přechodem: Početní král

Malý sešit: str. 14/3 a 15/7

PS str. 10/2 a 3, str. 10/4 – samostatná práce

ČJ – ČTENÍ

Poslechové a aktivní čtení – Děti z Bullerbynu

Dnes jsme si také zhodnotili včerejší písemné opakování z prvouky, testy prosím podepsané poslat zpět do školy, děti, které v testu nebyly úspěšné, si ho zítra zopakují (většinou žáci, kteří se přiznali, že se na test nepřipravovali)


Pondělí 29. září

ČJ

  1. diktát – PS str. 9/8
  2. Skupinová práce – slabiky, ze kterých děti skládaly slova

M – sčítání a odčítání do 20 s přechodem přes základ 10

  1. nejprve jsme si pomocí rozkladů znovu zopakovali princip + a – s přechodem
  2. zkusili jsme si do sešitu 4 příklady na + a 4 na – s rozkladem:

47 + 6                 25 – 8

89 + 8                53 – 6

65 + 9                71 – 7

36 + 7               96 – 9

3. PS str. 10/1

PRV – písemné opakování (kdo se nepřipravil, bude mít možnost si test napsat ještě jednou)

Rozhovor – moje obec, místo, kde žiji, kam bych zavedl ve své obci nové ho kamaráda

ČJ – podívali jsme se na legendu o sv. Václavovi

Zápis do sešitu:

29. září

SVATÝ VÁCLAV

  • český panovník
  • patron naší země
  • zemřel 28. 9. 935 = Den české státnosti

ČÍTANKA str. 15/2 a 3, str. 16 – DÚ (číst 4 odstavce – končí slovem „nohu“)


Pátek 26. září

ČJ

  1. vyhodnocení doplňovacího cvičení z předešlého dne
  2. Příprava na diktát, který budeme psát v pondělí (PS str. 9/8) – děti měly v sešitě nalepenou doplňovačku, v pondělí napíšeme jako diktát
  3. PS str. 9/7 – doplnili jsme celé cvičení, děti si zkusily vyluštit vzkaz Morseovou abecedou, kdo měl čas, zkusil si např. své jméno

M – běhací diktát (příklady na sčítání a odčítání do 100 bez přechodu přes základ 10), děti si následně samy vyhodnotily

Sloupeček na procvičení příkladů typu (20 + 7, 60 + 9, …)

Malý sešit – 10 příkladů, které jsem si následně oznámkovala:

30 – 6                       73 + 7

21 + 4                      18 – 5

80 – 8                      34 + 6

50 + 9                     66 – 5

100 – 3                    42 + 7

PS str. 9/5 a 6, kdo byl hotový, začal počítat na str. 12

ČJ – ČTENÍ

Dětem jsem dnes četla z knihy Matylda a pak jsme si pustili krátkou ukázku z tohoto filmu. Šlo o poslední páteční hodinu a všichni myslím ocenili, že byla lehce oddechová 🙂

PŘEJI VŠEM KRÁSNÝ A PŘÍJEMNÝ VÍKEND


Čtvrtek 25. září

ČJ – opakování pravopisu i/y (školákov.eu – 3. třída – pravopisný zásobník – tvrdé a měkké souhlásky)

Doplňování i/y do textu nalepeného v malém sešitě.

PS str. 9/5, 6

M – Bingo (M PS str. 6 – druhá tabulka)

Dětem jsem říkala příklady, do tabulky zapisovaly výsledky:

82 + 6, 20 – 4, 49 – 2, 40 + 50, 71 + 20, 50 – 40, 80 + 3, 30 – 5, 85 – 3, 8 + 7, 90 – 30, 10 + 9

PS str. 9/1 – samostatně, cv. 2 – společně, str. 9/3 a 4 DÚ

PRVOUKA

Příprava na písemné opakování, dokončení učiva – Bezpečná cesta do školy UČ str. 10


Středa 24. září

ČJ – Zápis malý sešit:

24. září

Ve slovech s dě, tě, ně, bě, pě, vě, mě píšeme vždy ě.

str. 13/2 ústně, str. 13/3 – ve dvojici si děti vybraly 2 obrázky a na ně tvořily slova

PS str. 8/3 – DÚ, str. 8/4

M – G: pracovní list geometrická tělesa, dále jsme společně hledali, kde se kolem nás nachází geometrická tělesa

PS str. 35/2, 5, 6

PRVOUKA – celotřídní aktivita na téma dopravní výchova, děti měly po třídě rozmístěných 15 otázek, z jejich správných odpovědí vyplynula tajenka


Úterý 23. září

ČJ – vyhodnocení a práce s diktátem, následní oprava a vysvětlení slov, ve kterých se nejvíce chybovalo

Slova s dě, tě, ně, bě, pě, vě, mě

PS str. 8/1 a 2

M – skupinová práce, hledání příkladů podle zadání, PS str. 8/3 – 8

ČÍTANKA str. 10 – čtení + úkol č. 2, str. 11 – úkoly 4, 5, 6 – písemně, zbytek ústně, do úkolu č. 7 jsme si nalepili zásady chování v národních parcích, poté jsme ve dvojicích rozebírali tato pravidla, úkol dokončíme ve čtvrtek


Pondělí 22. září

ČJ – diktát (zavedli jsme si nový sešit na diktáty a písemné prověrky) z PS str. 7/8 (vynechala jsem poslední 2 věty)

Sloh – pozdrav, představení se

M – Ústně sčítání a odčítání do 100 bez přechodu, UČ str. 11/3, 12/6 – ústně

PS str. 7/6 a 7, str. 8/1, 2, 4

PRV – doprava, bezpečná cesta, dopravní značky, dopravní značení, důležitá telefonní čísla (UČ str. 8 a 9)

Úkoly nalepené ve velkém sešitě.

ČÍTANKA str. 9/5 a 8 písemně, str. 9/6 a 7 ústně

str. 10 číst za DÚ


Pátek 19. září

ČJ – doplňovací cvičení (děti doplňovaly ú, ů, i/í, y/ý) podle PS str.7/8, v pondělí si napíšeme jako diktát.

Skupinová práce – děti doplňovaly i/y do slov a slova (12 ks) skládaly podle abecedy. Téměř všechny skupinky bezchybně.

PS str. 7/7

str. 3/3 – vyprávění

M – sloupeček, početní král, UČ str. 10/2 a 4 ústně, str. 10/5 – písemně

ČJ ČTENÍ – mimočítanková četba: A. Lindgrenová – Děti z Bullerbynu, seznámení se školní knihovnou

PŘEJI VŠEM KRÁSNÝ A PROSLUNĚNÝ VÍKEND


Čtvrtek 18. září

ČJ – práce ve dvojicích: vymysli 2 slova, jedno s měkkou slabikou a druhé s tvrdou slabikou, na obě slova pak vymysli jednoduchou větu

PS str. 6/4 – společná práce, seznámili jsme se také s tím, jak vypadají ptáčci z tohoto cvičení a společně jsme hledali, zda odlétají za teplem

str. 7/5 a 6 – cvičení č. 6 jsem dětem pomalu diktovala, známka je pouze orientační, zatím ji nepočítám do hodnocení.

Na str. 7/8 – diktát, doporučuji si ho zkusit doma, nejprve ho procvičíme formou doplňovačky, poté jako diktát (pouze část).

M – sloupeček na jednoduché příklady (+ a – do 100, ale pouze celé desítky, např. 80 – 30, 20 + 40),

bingo – PS str. 6/3 – první mřížka, děti si zapsaly číslice pomocí rozkladu na desítky a jednotky (např. zapiš si číslo, které má 6 desítek a 7 jednotek, …)

PS str. 7/4 – samostatná práce, společně cv. 2, 3 a 5

PRV – rozhovor na téma rodina, úkoly jednotlivých členů rodiny, širší rodina, sešit – křížovka a čtyřsměrka (členové rodiny), děti už by měly bezpečně znát základní rodinné vztahy: maminka mojí maminky je moje ……, bratr mého strýce je můj …, dcera mé tety je moje …..

ČÍTANKA – str. 7/2 a 3, zbytek ústně, str. 8 – zpěv písně, úkoly k písničce, některé písemně (obrázky, rýmy), některé pouze ústně


Středa 17. září

ČJ – závěrečné opakování na hláskovou stavbu slova řazení slov podle abecedy, do žákovské knížky jsem zapsala nejlepší ze tří známek.

Zápis:

TVRDÉ SLABIKY

hy, chy, ky, ry, dy, ty, ny

MĚKKÉ SLABIKY

ži, ši, či, ři, ci, ji, di, ti, ni

PS str. 6/1 a 2 (cv. č. 2 si děti samostatně hodnotily podle tabule)

DÚ str. 6/3

M – G

pracovní list malý sešit – geometrické tvary

PS str. 35/1 a 2

PRV – povídání o kamarádství, kladných a záporných vlastnostech

Škola – zápis do sešitu

NAŠE ŠKOLA

p. ředitelka Pavla Gregorovičová

p. zástupce Tomáš Kačor

p. školník Jan Mokrý


Úterý 16. září

ČJ – vyhodnocení testíku na hláskovou stavbu slova, poté jsme se rozdělili na 2 skupiny:

  1. skupina, která má ještě s tímto učivem problém, se mnou znovu opakovala hláskovou stavbu slova, opravili jsme slova, ve kterých chybovali, znovu si napsali a ujasnili všechna pravidla
  2. skupina samostatně pracovala na procvičování učiva u, ů, ú a  řazení slov podle abecedy

M – běhací diktát (10 příkladů po třídě, sčítání a odčítání do 20)

PS str. 6/4

str. 7/1 – DÚ

ČÍTANKA str. 8 (poslech)


Pondělí 15. září

ČJ

Hlásková stavba + řazení slov podle abecedy – písemné opakování

Abeceda – řada (dobrovolné zkoušení

PS str. 5/3, 4, 5 – samostatná práce, cv. č. 3 jsem dětem četla, aby lépe vnímaly délku doplňovaných písmen

M – numerace do 100, rozklad čísel na jednotky, desítky popř. stovky

str. 8, dělali jsme všechny cvičení, jen cv. 3 a 5 písemně do sešitu

(sešity dětem zítra vrátím)

PS str. 5/1, 2, 4

PRV – opakování tématu rodina (otázky na ANO/NE)

povídání o rodinných oslavách, kdy se doma všichni setkáváme?

Škola – čtyřsměrka

ČÍTANKA str. 6 – dočteno. DÚ str. 8 číst Prázdniny u babičky


Pátek 12. září

ČJ – aktivita na hláskovou stavbu: děti se hledaly po třídě do skupin podle zadání

Malý sešit: připravené písemné opakování na hláskovou stavbu slova a řazení slov podle abecedy

Zápis:

Pravopis ú, ů

Ú – na začátku slova

Ů – uprostřed a na konci

PS str. 5/1, DÚ str. 5/2, v malém sešitě si děti dodělaly malá psací písmena, které jim ještě úplně nešly (pod abecedou)

V pondělí opakování testu na hláskovou stavbu slova a skládaní slov podle abecedy.

 

M – početní král (+ a – do 20)

str. 7/8 a) a b), str. 7/9 – do malého sešitu

PS str. 5 dokončeno, str. 6/1 (pouze jsme si vysvětlili teorii a vyplnili první 2 čísla)

PŘEJI VŠEM PŘÍJEMNÝ A KLIDNÝ VÍKEND


Čtvrtek 11. září

ČJ – abeceda

Někteří žáci dnes dobrovolně přezkoušeni, většinou velmi pěkná práce.

Třídění slov (mořští živočichové) na lístečcích podle abecedy.

Řazení dětí samotných podle křestního jména (zvlášť dívky a zvlášť chlapci).

Malý sešit: zápis (pod nadpis jsme napsali abecedu malými psacími písmeny).

11. září

ABECEDA

Práce ve dvojicích –  řazení jmen z lístečků podle abecedy.

M – bingo (číslice 0 – 20, děti hledaly výsledky příkladů)

PS str. 5/2, 3, 4 – cv. č. 4 převážně samostatná práce, DÚ str. 5/6

PRV – adresa: písemné opakování (psali ti, kterým se včera nedařilo)

Diskuze – jak doma pomáhám?

Video – kamarádské chování, jaký je rozdíl mezi hádkou, škádlením a dlouhodobým ubližováním (šikana)

Zápis sešit:

11. září

ŠKOLA

ZŠ Mysločovice

Mysločovice 150

763 01

(nalepili jsme si křížovku a čtyřsměrku, kdo nestihl, dokončí doma, většina zvládla ve škole)

DÚ ČÍTANKA str. 6 – druhá polovina (začínám slovem Májku)


Středa 10. září

ČJ – abeceda (zopakovali jsme řadu)

Do konce příštího týdne řekne každý zpaměti abecedu (do 19. 9)

Skupinová práce – děti se seřadily podle křestních jmen před tabuli podle abecedy (zvlášť dívky a zvlášť chlapci)

PS str. 4/1, 2, 4, 5

Na pondělí prosím přinést jakýkoliv předmět (pohlednici, magnetku, vstupenku, suvenýr) z dovolené nebo prázdninového výletu

M – G

Úvodní hodina, pomůcky, rozdávání učebnic do matematiky.

str. 106 a 107 – ústně jsme zopakovali geometrické útvary a geometrická tělesa

Malý sešit (zůstává z loňského roku) – obrázek pouze s použitím tužky a pravítka: kdo nestihl, dodělá za DÚ na příští středu (17. 9.)

PRV

Adresa – písemné opakování, zítra si pro velký úspěch zopakujeme, děti, které nebyly úspěšné, o tom ví.

Sešit – Rodina (UČ str. 6)

Jak doma pomáhám? Kdo se mnou bydlí?

Děti měly odpovědět do sešitu na tyto 2 otázky.


Úterý 9. září 2025

ČJ hlásková stavba slova:

malý sešit, do kterého jsme si napsali slova:

louka, autobus, poupě,

město, vlk

Tato slova jsme rozdělili na slabiky a udělali hláskovou stavbu slova (tužkou)

Práce ve dvojicích: z písmen H L R E A S D O P T jsme skládali různá slova.

PS str. 3/7

M – pečetní král (+ a – do 20), slovní úlohy PS str. 4/2 a 3, str. 5/1 – DÚ

ČJ – ČÍTANKA str. 6


Pondělí 8. září 2025

ČJ – opakování: dělení slov na slabiky, hlásková stavba slova

PS str. 2/5, tato slova jsme si opsali do sešitu, rozdělili tužkou na slabiky a doplnili hláskovou stavbu slova

M – rozcvička (sčítání a odčítání do 20 s přechodem i bez přechodu přes základ 10)

Malý sešit – početní operace a názvy jednotlivých členů při + a – , další procvičování

PS str. 4/1 – dokončení, str. 4/cv. 4 a 6 – samostatná práce

PRV UČ str. 4 a 5 – domov, okolí mého bydliště, adresa, DÚ v sešitě vyplnit adresu + naučit na středu 

ČÍTANKA dokončili jsme str. 5 


Pátek 5. září 2025

ČJ – opakování učiva 2. ročníku (slovo, slabika, hláska, písmeno)

Druhy vět: O, R, T, P a znaménka, která za větami píšeme

str. 4/3 – 2 věty si děti vybraly a napsaly je do sešitu

PS str. 2/1 – 3, 6, za DÚ str. 2/4

M – opakování učiva 2. ročníku

PS str. 3/1 – 7, cv. č. 4 a 5 = samostatná práce

PRV – Domov= místo, ve kterém žiji (zápis do sešitu + obrázek, kdo včera nestihl, dodělá za DÚ)

ČÍTANKA str. 4 – Píseň – dočetli jsme dokonce, poslechli si hymnu i píseň Kde domov můj z divadelní hry Fidlovačka a vysvětlili si rozdíl mezi písní lidovou a umělou

str. 5/2

PŘEJI POHODOVÝ PRVNÍ POPRÁZDNINOVÝ VÍKEND