Termínová listina konzultací ZDE:
Vážení rodiče, v případě zájmu je možno se zapisovat na individuální prospěchové konzultace stanovené na 3. 11. 2025
ŠKOLNÍ ROK 2025/2026
VÍTÁM VÁS VE 3. A
Pondělí 13. října
ČJ – UČ str. 18/15: nejprve jsme si doplnili na tabuli chybějící písmena ve jménech, poté si každé dítě napsalo na kartu jedno jméno a po skupinkách jsme se řadili před tabuli podle abecedy
PS str. 13/19 – diktát
M – Soutěž ve družstvech, sloupeček (+ a – do 100)
Příprava na zítřejší písemné opakování (nemocným pošlu v příloze na bakalářích)
PRVOUKA – UČ str. 12 – 14
Zápis:
13. října
MĚSTA
- obec s více jak 3000 obyvatel
- náměstí, radnice, kostel, domy, úřady, školy, obchody, lékaři, kino, divadlo
- Praha, Brno, Ostrava, Plzeň, Olomouc, Liberec, ….
Pak jsme si nalepili slepou mapu ČR a doplnili jsme si krajská města
DÚ – příprava na test z matematiky
Pátek 10. října
ČJ – procvičování párových souhlásek
UČ str. 17/13 – do malého sešitu, str. 17/14 – ústně a na tabuli
Příprava na pondělní diktát (PS str. 19) – doplňovačka nalepená v malém sešitě (odůvodnili jsme si slova, ve kterých děti nejvíce chybovaly)
PS str. 13/17 a 18 (do 18 jsme doplňovali velká tiskací písmena)
M – běhací diktát (příklady na sčítání a odčítání dvojciferných čísel do 100: 73 – 40, 30 – 16, 90 – 51, 91 – 70, 50 – 39, 16 + 60, 60 – 24, 25 + 70, 80 – 47, 67 – 50)
Sloupeček 22 – za DÚ oprav chybně vypočítané příklady
PS str. 14/1, 2, 3 – kontrola samostatné práce z předchozího dne, vysvětlení nejasných úkolů
PS str. 14/6 a 7
KRÁSNÝ A POKLIDNÝ VÍKEND
Čtvrtek 9. října
ČJ – párové souhlásky
Úkoly z IC programu na tabuli
UČ str. 17/12 (i do sešitu)
PS str. 12/14 – společně, 15 a 16 – samostatná práce (pokud děti neví, kdykoliv se můžou doptat učitele nebo spolužáka, jakým slovem si pomoci)
M – sloupeček(+ a – do 100)
UČ str. 18/4 – malý sešit (společná práce), PS str. 13/4 – malý sešit
PS str. 14/1, 2, 3, 5 (kdo má hotovo, pracuje na str. 12)
PRVOUKA – práce s mapou a plánkem Mysločovice, společenské a kulturní vyžití v jednotlivých obcích, práce s mapou
ČTENÍ – Děti z Bullerbynu, ČÍTANKA str. 19/4, str. 19/5 – ústně, čtení na str. 20
Středa 8. října
ČJ – písemné opakování: počet slov ve větě, počet vět ve cvičení
Tabule – cvičení přes PC – párové souhlásky V a F
PS str. 12/13
M – G
Příprava na test, nalepený lísteček v úkolníčku.
PS str. 37/2 a 5
Malý sešit: zápis
8. 10.
BOD
- značíme velkým tiskacím písmenem
- místo, kde se 2 čáry protínají
Dále děti vyznačily 10 bodů (A, B, C, D, E, F, G, H, I, J)
PRVOUKA – většinu hodiny jsme řešili situaci ze včerejšího dne (výskyt podezřelé osoby)
UČ str. 12 – čtení, dále jsme pracovali s plánkem Mysločovic, hledali známá místa a cesty, jak se k nim dostat
Úterý 7. října
ČJ – Počet slov ve větě: děti měly různě po třídě plakátky vždy s jednou větou a do přiložené tabulky zapisovaly, kolik má věta slov.
Připravili jsme se tak na zítřejší písemné opakování – počet slov ve větě, počet vět v příběhu.
PS str. 12/11 a 12
M – početní král: příklady na kartičkách – + a – do 20 s přechodem přes 10
Odčítání dvouciferných čísel do 100 – malý sešit:
68 – 40 40 – 26
93 – 60 80 – 15
PS str. 13/2 b) – společně, str. 12/3 – samostatně, kdo měl čas, pracoval na str. 12
DÚ str. 13/5
ČJ – čtení
Na 10 minutovém videu jsme se podívali, jak se přede na kolovrátku (moc pěkné video ze skanzenu v Rožnově pod Radhoštěm)
ČÍTANKA str. 17 – kontrola úkolů č. 2 a 4 a popis obrázků, str. 19/2
Pondělí 6. října
ČJ – párové souhlásky, znovu jsme si ujasnili pravopis párových souhlásek Ď – Ť v rozkazovacích větách (Seď! Jeď!…)
UČ str. 16/8 – ústně jsme udělali celé cvičení, písmeně napsali do sešitu 4 věty, které si děti vybraly
Dále jsme so zhodnotili cvičení z pátečního běhacího diktátu a ujasnili výrazy, ve kterých děti chybovaly
M – sčítání příkladů typu 20 + 35, 45 + 50, rozdali jsme si sloupečky, které
Malý sešit: Příklady:
21 + 40 50 + 19
30 + 67 48 + 30
Doplnili jsme rozklad + výpočet.
PS str. 13/1 a 2 a), kdo byl hotový, počítal na str. 12
PRVOUKA – celou hodinu jsme si povídali o výhodách a nevýhodách bydlení ve městě a na vesnici, o důležitých místech v každé obci, o známých místech v jednotlivých obcích (Machová, Lechotice, Sazovice Hostišová)
Zápis:
6. října
MŮJ DOMOV
Vesnice: Míškovice, Lechotice, Hostišová, Sazovice
Města: Zlín, Holešov, Hulín, Malenovice, Otrokovice, Kroměříž
(nemocným dodám obrázek po návratu do školy)
ČJ – ČTENÍ
Zabývali jsme se tématem „Pohádka“
ČÍTANKA str. 18 a 19 – čtení
Děti z Bullerbynu – poslechové čtení.
Pátek 3. října
ČJ – běhací diktát, 15 slov rozmístěných po třídě s chybějící párovou souhláskou D – T (stejná slova, která jsme dělali předchozí den v PS nebo v učebnici)
Po skončení jsme dodělali v PS str. 11 (párové souhlásky Z – S)
M – sloupeček na příklady typu 52 + 30, 48 – 20: bylo to jen na zkoušku, v pondělí se budeme těmto příkladům podrobněji věnovat
PS str. 10/5 a 6, str. 11 – kontrola tabulky ve cv. č. 1, poté jsme podle tabulky doplnili cv. 2 a děti samostatně vypočítaly cv. 3
KRÁSNÝ A KLIDNÝ VÍKEND
Čtvrtek 2. října
ČJ
- Doplňovačka na párové souhlásky B – P
- Práce s chybou – párové souhlásky D – T, Ď – Ť
- PS str. 11/6, 7, 8
M – sčítání a odčítání do 100, sloupeček s příklady typu 52 – 10, 36 + 40 (chtěla jsem si pouze nejdříve ověřit, jako děti těmto typům příkladů rozumí)
Ve zbytku hodiny jsme dělali cv. z UČ ze str. 16 a zároveň v PS str. 11/1 (patří k sobě), nejprve jsme si úkol vysvětlili společně, pak na něm pracovali ve dvojicích a doplňovali správné údaje do připravené tabulky.
DÚ PS str. 10/7
PRVOUKA – vyhodnocení písemného opakování a opravných testů, povídání o životě na vesnici a ve městě
ČÍTANKA – pohádka o Třech přadlenách, na jednu verzi jsme se podívali, druhou jsme si přečetli z čítanky na str. 16 a následně jsme porovnávali, v čem se pohádky lišily a co měly naopak společné, dále str. 17/2 a 4
Středa 1. října
ČJ – Párové souhlásky B – P
UČ str. 16/3 – ústně, str. 16/4 – nejprve ústně, pak si děti vybraly 3 věty a přepsaly je do sešitu.
PC – doplňování párových souhlásek B – P
PS str. 10/4 a 5
M – G
Geometrická tělesa, malý sešit – krychle, vyznačili jsme si i barevně vrcholy, hrany a stěny
PS str. 36
PRVOUKA
Děti, které měly zájem, si napsaly opakovací test do prvouky
Místo, kde žiji
Zápis do malého sešitu + nalepené obrázky
Mysločovice
- první zmínka v r. 1397
- počet obyvatel 722
- zakladatel = Mysloč
Úterý 30. září
ČJ
- oprava a zhodnocení diktátu, práce s chybou
- malý sešit zápis:
30. září
PÁROVÉ SOUHLÁSKY
b-p, d-t, ď-ť, z-s, ž-š, v-f, h-ch
dub – duby – dubový
ryb – ryba – rybička
3. UČ str. 15/2 – ústně
4. PS str. 10/1, 2 – samostatná práce
str. 10/3 – DÚ
M – sčítání a odčítání do 100 s přechodem: Početní král
Malý sešit: UČ str. 14/3 a 15/7
PS str. 10/2 a 3, str. 10/4 – samostatná práce
ČJ – ČTENÍ
Poslechové a aktivní čtení – Děti z Bullerbynu
Dnes jsme si také zhodnotili včerejší písemné opakování z prvouky, testy prosím podepsané poslat zpět do školy, děti, které v testu nebyly úspěšné, si ho zítra zopakují (většinou žáci, kteří se přiznali, že se na test nepřipravovali)
Pondělí 29. září
ČJ
- diktát – PS str. 9/8
- Skupinová práce – slabiky, ze kterých děti skládaly slova
M – sčítání a odčítání do 20 s přechodem přes základ 10
- nejprve jsme si pomocí rozkladů znovu zopakovali princip + a – s přechodem
- zkusili jsme si do sešitu 4 příklady na + a 4 na – s rozkladem:
47 + 6 25 – 8
89 + 8 53 – 6
65 + 9 71 – 7
36 + 7 96 – 9
3. PS str. 10/1
PRV – písemné opakování (kdo se nepřipravil, bude mít možnost si test napsat ještě jednou)
Rozhovor – moje obec, místo, kde žiji, kam bych zavedl ve své obci nové ho kamaráda
ČJ – podívali jsme se na legendu o sv. Václavovi
Zápis do sešitu:
29. září
SVATÝ VÁCLAV
- český panovník
- patron naší země
- zemřel 28. 9. 935 = Den české státnosti
ČÍTANKA str. 15/2 a 3, str. 16 – DÚ (číst 4 odstavce – končí slovem „nohu“)
Pátek 26. září
ČJ
- vyhodnocení doplňovacího cvičení z předešlého dne
- Příprava na diktát, který budeme psát v pondělí (PS str. 9/8) – děti měly v sešitě nalepenou doplňovačku, v pondělí napíšeme jako diktát
- PS str. 9/7 – doplnili jsme celé cvičení, děti si zkusily vyluštit vzkaz Morseovou abecedou, kdo měl čas, zkusil si např. své jméno
M – běhací diktát (příklady na sčítání a odčítání do 100 bez přechodu přes základ 10), děti si následně samy vyhodnotily
Sloupeček na procvičení příkladů typu (20 + 7, 60 + 9, …)
Malý sešit – 10 příkladů, které jsem si následně oznámkovala:
30 – 6 73 + 7
21 + 4 18 – 5
80 – 8 34 + 6
50 + 9 66 – 5
100 – 3 42 + 7
PS str. 9/5 a 6, kdo byl hotový, začal počítat na str. 12
ČJ – ČTENÍ
Dětem jsem dnes četla z knihy Matylda a pak jsme si pustili krátkou ukázku z tohoto filmu. Šlo o poslední páteční hodinu a všichni myslím ocenili, že byla lehce oddechová 🙂
PŘEJI VŠEM KRÁSNÝ A PŘÍJEMNÝ VÍKEND
Čtvrtek 25. září
ČJ – opakování pravopisu i/y (školákov.eu – 3. třída – pravopisný zásobník – tvrdé a měkké souhlásky)
Doplňování i/y do textu nalepeného v malém sešitě.
PS str. 9/5, 6
M – Bingo (M PS str. 6 – druhá tabulka)
Dětem jsem říkala příklady, do tabulky zapisovaly výsledky:
82 + 6, 20 – 4, 49 – 2, 40 + 50, 71 + 20, 50 – 40, 80 + 3, 30 – 5, 85 – 3, 8 + 7, 90 – 30, 10 + 9
PS str. 9/1 – samostatně, cv. 2 – společně, str. 9/3 a 4 DÚ
PRVOUKA
Příprava na písemné opakování, dokončení učiva – Bezpečná cesta do školy UČ str. 10
Středa 24. září
ČJ – Zápis malý sešit:
24. září
Ve slovech s dě, tě, ně, bě, pě, vě, mě píšeme vždy ě.
UČ str. 13/2 ústně, str. 13/3 – ve dvojici si děti vybraly 2 obrázky a na ně tvořily slova
PS str. 8/3 – DÚ, str. 8/4
M – G: pracovní list geometrická tělesa, dále jsme společně hledali, kde se kolem nás nachází geometrická tělesa
PS str. 35/2, 5, 6
PRVOUKA – celotřídní aktivita na téma dopravní výchova, děti měly po třídě rozmístěných 15 otázek, z jejich správných odpovědí vyplynula tajenka
Úterý 23. září
ČJ – vyhodnocení a práce s diktátem, následní oprava a vysvětlení slov, ve kterých se nejvíce chybovalo
Slova s dě, tě, ně, bě, pě, vě, mě
PS str. 8/1 a 2
M – skupinová práce, hledání příkladů podle zadání, PS str. 8/3 – 8
ČÍTANKA str. 10 – čtení + úkol č. 2, str. 11 – úkoly 4, 5, 6 – písemně, zbytek ústně, do úkolu č. 7 jsme si nalepili zásady chování v národních parcích, poté jsme ve dvojicích rozebírali tato pravidla, úkol dokončíme ve čtvrtek
Pondělí 22. září
ČJ – diktát (zavedli jsme si nový sešit na diktáty a písemné prověrky) z PS str. 7/8 (vynechala jsem poslední 2 věty)
Sloh – pozdrav, představení se
M – Ústně sčítání a odčítání do 100 bez přechodu, UČ str. 11/3, 12/6 – ústně
PS str. 7/6 a 7, str. 8/1, 2, 4
PRV – doprava, bezpečná cesta, dopravní značky, dopravní značení, důležitá telefonní čísla (UČ str. 8 a 9)
Úkoly nalepené ve velkém sešitě.
ČÍTANKA str. 9/5 a 8 písemně, str. 9/6 a 7 ústně
str. 10 číst za DÚ
Pátek 19. září
ČJ – doplňovací cvičení (děti doplňovaly ú, ů, i/í, y/ý) podle PS str.7/8, v pondělí si napíšeme jako diktát.
Skupinová práce – děti doplňovaly i/y do slov a slova (12 ks) skládaly podle abecedy. Téměř všechny skupinky bezchybně.
PS str. 7/7
str. 3/3 – vyprávění
M – sloupeček, početní král, UČ str. 10/2 a 4 ústně, str. 10/5 – písemně
ČJ ČTENÍ – mimočítanková četba: A. Lindgrenová – Děti z Bullerbynu, seznámení se školní knihovnou
PŘEJI VŠEM KRÁSNÝ A PROSLUNĚNÝ VÍKEND
Čtvrtek 18. září
ČJ – práce ve dvojicích: vymysli 2 slova, jedno s měkkou slabikou a druhé s tvrdou slabikou, na obě slova pak vymysli jednoduchou větu
PS str. 6/4 – společná práce, seznámili jsme se také s tím, jak vypadají ptáčci z tohoto cvičení a společně jsme hledali, zda odlétají za teplem
str. 7/5 a 6 – cvičení č. 6 jsem dětem pomalu diktovala, známka je pouze orientační, zatím ji nepočítám do hodnocení.
Na str. 7/8 – diktát, doporučuji si ho zkusit doma, nejprve ho procvičíme formou doplňovačky, poté jako diktát (pouze část).
M – sloupeček na jednoduché příklady (+ a – do 100, ale pouze celé desítky, např. 80 – 30, 20 + 40),
bingo – PS str. 6/3 – první mřížka, děti si zapsaly číslice pomocí rozkladu na desítky a jednotky (např. zapiš si číslo, které má 6 desítek a 7 jednotek, …)
PS str. 7/4 – samostatná práce, společně cv. 2, 3 a 5
PRV – rozhovor na téma rodina, úkoly jednotlivých členů rodiny, širší rodina, sešit – křížovka a čtyřsměrka (členové rodiny), děti už by měly bezpečně znát základní rodinné vztahy: maminka mojí maminky je moje ……, bratr mého strýce je můj …, dcera mé tety je moje …..
ČÍTANKA – str. 7/2 a 3, zbytek ústně, str. 8 – zpěv písně, úkoly k písničce, některé písemně (obrázky, rýmy), některé pouze ústně
Středa 17. září
ČJ – závěrečné opakování na hláskovou stavbu slova řazení slov podle abecedy, do žákovské knížky jsem zapsala nejlepší ze tří známek.
Zápis:
TVRDÉ SLABIKY
hy, chy, ky, ry, dy, ty, ny
MĚKKÉ SLABIKY
ži, ši, či, ři, ci, ji, di, ti, ni
PS str. 6/1 a 2 (cv. č. 2 si děti samostatně hodnotily podle tabule)
DÚ str. 6/3
M – G
pracovní list malý sešit – geometrické tvary
PS str. 35/1 a 2
PRV – povídání o kamarádství, kladných a záporných vlastnostech
Škola – zápis do sešitu
NAŠE ŠKOLA
p. ředitelka Pavla Gregorovičová
p. zástupce Tomáš Kačor
p. školník Jan Mokrý
Úterý 16. září
ČJ – vyhodnocení testíku na hláskovou stavbu slova, poté jsme se rozdělili na 2 skupiny:
- skupina, která má ještě s tímto učivem problém, se mnou znovu opakovala hláskovou stavbu slova, opravili jsme slova, ve kterých chybovali, znovu si napsali a ujasnili všechna pravidla
- skupina samostatně pracovala na procvičování učiva u, ů, ú a řazení slov podle abecedy
M – běhací diktát (10 příkladů po třídě, sčítání a odčítání do 20)
PS str. 6/4
str. 7/1 – DÚ
ČÍTANKA str. 8 (poslech)
Pondělí 15. září
ČJ
Hlásková stavba + řazení slov podle abecedy – písemné opakování
Abeceda – řada (dobrovolné zkoušení
PS str. 5/3, 4, 5 – samostatná práce, cv. č. 3 jsem dětem četla, aby lépe vnímaly délku doplňovaných písmen
M – numerace do 100, rozklad čísel na jednotky, desítky popř. stovky
UČ str. 8, dělali jsme všechny cvičení, jen cv. 3 a 5 písemně do sešitu
(sešity dětem zítra vrátím)
PS str. 5/1, 2, 4
PRV – opakování tématu rodina (otázky na ANO/NE)
povídání o rodinných oslavách, kdy se doma všichni setkáváme?
Škola – čtyřsměrka
ČÍTANKA str. 6 – dočteno. DÚ str. 8 číst Prázdniny u babičky
Pátek 12. září
ČJ – aktivita na hláskovou stavbu: děti se hledaly po třídě do skupin podle zadání
Malý sešit: připravené písemné opakování na hláskovou stavbu slova a řazení slov podle abecedy
Zápis:
Pravopis ú, ů
Ú – na začátku slova
Ů – uprostřed a na konci
PS str. 5/1, DÚ str. 5/2, v malém sešitě si děti dodělaly malá psací písmena, které jim ještě úplně nešly (pod abecedou)
V pondělí opakování testu na hláskovou stavbu slova a skládaní slov podle abecedy.
M – početní král (+ a – do 20)
UČ str. 7/8 a) a b), str. 7/9 – do malého sešitu
PS str. 5 dokončeno, str. 6/1 (pouze jsme si vysvětlili teorii a vyplnili první 2 čísla)
PŘEJI VŠEM PŘÍJEMNÝ A KLIDNÝ VÍKEND
Čtvrtek 11. září
ČJ – abeceda
Někteří žáci dnes dobrovolně přezkoušeni, většinou velmi pěkná práce.
Třídění slov (mořští živočichové) na lístečcích podle abecedy.
Řazení dětí samotných podle křestního jména (zvlášť dívky a zvlášť chlapci).
Malý sešit: zápis (pod nadpis jsme napsali abecedu malými psacími písmeny).
11. září
ABECEDA
Práce ve dvojicích – řazení jmen z lístečků podle abecedy.
M – bingo (číslice 0 – 20, děti hledaly výsledky příkladů)
PS str. 5/2, 3, 4 – cv. č. 4 převážně samostatná práce, DÚ str. 5/6
PRV – adresa: písemné opakování (psali ti, kterým se včera nedařilo)
Diskuze – jak doma pomáhám?
Video – kamarádské chování, jaký je rozdíl mezi hádkou, škádlením a dlouhodobým ubližováním (šikana)
Zápis sešit:
11. září
ŠKOLA
ZŠ Mysločovice
Mysločovice 150
763 01
(nalepili jsme si křížovku a čtyřsměrku, kdo nestihl, dokončí doma, většina zvládla ve škole)
DÚ ČÍTANKA str. 6 – druhá polovina (začínám slovem Májku)
Středa 10. září
ČJ – abeceda (zopakovali jsme řadu)
Do konce příštího týdne řekne každý zpaměti abecedu (do 19. 9)
Skupinová práce – děti se seřadily podle křestních jmen před tabuli podle abecedy (zvlášť dívky a zvlášť chlapci)
PS str. 4/1, 2, 4, 5
Na pondělí prosím přinést jakýkoliv předmět (pohlednici, magnetku, vstupenku, suvenýr) z dovolené nebo prázdninového výletu
M – G
Úvodní hodina, pomůcky, rozdávání učebnic do matematiky.
UČ str. 106 a 107 – ústně jsme zopakovali geometrické útvary a geometrická tělesa
Malý sešit (zůstává z loňského roku) – obrázek pouze s použitím tužky a pravítka: kdo nestihl, dodělá za DÚ na příští středu (17. 9.)
PRV
Adresa – písemné opakování, zítra si pro velký úspěch zopakujeme, děti, které nebyly úspěšné, o tom ví.
Sešit – Rodina (UČ str. 6)
Jak doma pomáhám? Kdo se mnou bydlí?
Děti měly odpovědět do sešitu na tyto 2 otázky.
Úterý 9. září 2025
ČJ – hlásková stavba slova:
malý sešit, do kterého jsme si napsali slova:
louka, autobus, poupě,
město, vlk
Tato slova jsme rozdělili na slabiky a udělali hláskovou stavbu slova (tužkou)
Práce ve dvojicích: z písmen H L R E A S D O P T jsme skládali různá slova.
PS str. 3/7
M – pečetní král (+ a – do 20), slovní úlohy PS str. 4/2 a 3, str. 5/1 – DÚ
ČJ – ČÍTANKA str. 6
Pondělí 8. září 2025
ČJ – opakování: dělení slov na slabiky, hlásková stavba slova
PS str. 2/5, tato slova jsme si opsali do sešitu, rozdělili tužkou na slabiky a doplnili hláskovou stavbu slova
M – rozcvička (sčítání a odčítání do 20 s přechodem i bez přechodu přes základ 10)
Malý sešit – početní operace a názvy jednotlivých členů při + a – , další procvičování
PS str. 4/1 – dokončení, str. 4/cv. 4 a 6 – samostatná práce
PRV UČ str. 4 a 5 – domov, okolí mého bydliště, adresa, DÚ v sešitě vyplnit adresu + naučit na středu
ČÍTANKA dokončili jsme str. 5
Pátek 5. září 2025
ČJ – opakování učiva 2. ročníku (slovo, slabika, hláska, písmeno)
Druhy vět: O, R, T, P a znaménka, která za větami píšeme
UČ str. 4/3 – 2 věty si děti vybraly a napsaly je do sešitu
PS str. 2/1 – 3, 6, za DÚ str. 2/4
M – opakování učiva 2. ročníku
PS str. 3/1 – 7, cv. č. 4 a 5 = samostatná práce
PRV – Domov= místo, ve kterém žiji (zápis do sešitu + obrázek, kdo včera nestihl, dodělá za DÚ)
ČÍTANKA str. 4 – Píseň – dočetli jsme dokonce, poslechli si hymnu i píseň Kde domov můj z divadelní hry Fidlovačka a vysvětlili si rozdíl mezi písní lidovou a umělou
str. 5/2
PŘEJI POHODOVÝ PRVNÍ POPRÁZDNINOVÝ VÍKEND