Zadání úkolů 21. 5. (5.B) a 22. 5. (5.A)

Ahoj páťáci. I dnes mám pro vás krátké video, tentokrát o tom, jak funguje Internet. Stále nemám od všech referáty a prezentace – prosím o jejich zaslání do pátku 22. 5. do 14:00 hod. Mějte se krásně!


Zadání úkolů 19. 5.

Ahoj páťáci. Díky všem, kteří už jste mi poslali referáty a prezentace. Za odměnu vás dneska čeká něco méně pracného – podívejte se na video (ikona filmové klapky) o stavbě počítače a zkuste si nějaké informace zapamatovat. Prosím ještě ty, kteří nemají dokončené minulé úkoly, aby je dodělali a poslali. Mějte se krásně!


Zadání úkolů 12. 5. (+ 15. a 16. 5.)

Ahoj páťáci. Několik z vás mi už poslalo hotové prezentace – děkuji a chválím. Za odměnu si můžete trochu oddechnout. Zatím je vás jen pár. Ostatní zkuste dokončit prezentace do konce tohoto týdne.

Přidávám ještě slíbené odkazy na návody:


Zadání úkolů 7. 5.

Ahoj páťáci. Určitě máte spoustu úkolů i do dalších předmětů, proto mi můžete prezentace posílat i příští týden. Někteří z vás jste mi je už dokonce poslali – moc vás chválím a každému z vás postupně napíšu. Mějte se moc fajn!


Zadání úkolů 28. 4. + 5. 5.

Ahoj páťáci. Trochu mě zlobily stránky, proto píšu malinko později. V klidu pokračujte v úkolu z minula, chtěl bych, abyste si s tou prezentací opravdu pohráli. Poslat ji bude stačit až příští týden. Ještě se tady pokusím dát odkazy na návody k vlastní tvorbě, pokud byste si nevěděli rady. Krásný den a ať se daří!


Zadání úkolů 54. hodina 23. 4. (5.B) a 24. 4. (5.A)

Práce s informacemi – prezentace

Ahoj páťáci. Díky všem, kteří už jste mi poslali referát z minulého týdne – postupně každému z vás odpovím a napíšu, jak jste úkol zvládli. Novým učivem – na které dostanete více času – bude tvorba prezentace. Pokud budete mít v budoucnu do nějakého předmětu referát, tak pro vaše spolužáky bude zajímavější jeho zpracování formou promítané prezentace, než jen čtení informací z papíru. Jak na to?

  • pozorně si přečtěte a zapište do sešitu, co by měla prezentace obsahovat a jaké jsou zásady její tvorby – ZDE
  • pak si prohlédněte tuto vzorovou prezentaci
  • v počítači si spusťte program pro tvorbu prezentací (někteří máte Microsoft Power Point, někteří máte Libre Ofice – Prezentace)
  • prohlédněte si prostředí programu – s tvorbou samotné prezentace začneme příští hodinu

Pokud někdo nenajdete žádný z uvedených programů, dejte mi vědět. Přeji vám pěkný den!


Ahoj páťáci! Dneska (21 . 4.) pokračujete v práci na referátech. Ti, co jste mi ho už poslali, mrkněte se v poledne na svůj e-mail – napíšu vám, jestli je vaše práce v pořádku. Hezký den!

Zadání úkolů 52. hodina 16. 4. (5.B) a 17. 4. (5.A) + 53. hodina (21. 4.)

Práce s informacemi – referát

Ahoj páťáci. Dnešní úkol navazuje na předchozí a současně bude přípravou na budoucí tvorbu prezentace. Nejdříve si ale zkusíme psaný referát.

  • spusťte si textový editor, který máte nainstalovaný (Libre Office – textový dokument, nebo MS Word)
  • pomocí tohoto VZORU zpracujte informace o živočichovi, kterého jste si vybrali už v minulé hodině
  • snažte se dodržet strukturu (jméno, nadpis, podnadpisy) podle vzoru
  • pracujte pečlivě, vyhledané informace použijete později i do prezentace
  • na tento úkol budete mít i příští hodinu – můžete si práci rozložit
  • dokončený referát pošli jako přílohu (podle toho ze které jsi třídy) na adresu  inf5a@protonmail.com (nebo inf5b@protonmail.com) a do předmětu napiš Referát.
  • termín na vypracování nechám až do 26. 4.

Věřím, že jste si vybrali nějakého oblíbeného volně žijícího živočicha a práce vás bude bavit. Přeji vám pěkný den!


Zadání úkolů 51. hodina – 14. 4.

Práce s informacemi – referát

Ahoj páťáci. Děkuji všem, co jste mi už poslali splněný předchozí úkol. Věřím, že vás práce s mapou bavila a určitě se k ní ještě někdy vrátíme. Dnešní a příští hodinu si zkusíte vytvořit přehledný referát. Budete vyhledávat informace (internet, kniha), které pak zpracujete v textovém editoru (MS Word, Libre Office). Ať s vám daří!

  • vyberte si libovolného volně žijícího živočicha – může to být i bezobratlý živočich (pavouk, hmyz, …)
  • vyhledej si o tomto živočichovi informace z více zdrojů (více internetových stránek, pokud máš doma, tak i v knize, časopisu, …)
  • pomocí stránek www.biolib.cz vyhledej latinský název vybraného živočicha (musíš napsat jeho celé jméno do pole vpravo nahoře „hledat taxony“)
  • když zkopíruješ latinský název a použiješ ho při vyhledávání např. na Youtube nebo Googlu, najdeš více videí, obrázků, než při použití českého jména – vyzkoušej
  • do příští hodiny ti tady připravím návod, jak nalezené informace zpracovat

Zadání úkolů 50. hodina – 7. 4.

Práce s mapou – Kontrolní úkol

Ahoj páťáci. V předchozích úlohách jste si procvičili práci s mapou a dneska mi můžete ukázat, jak jste byli úspěšní. Naučím vás i další novou funkci.

  • zadej stránku: www.mapy.cz a přibliž si svou obec.
  • v novém okně internetového prohlížeče (stiskni: ctrl + t) se přihlaš do svého e-mailu a začni psát nový
  1. Pomocí nástroje měření zjisti vzdálenost vzdušnou čarou svého domu od školy. Pomocí návodu v obrázcích  pod dnešním úkolem zkopíruj odkaz na toto měření („sdílet“ – „kopírovat odkaz„) a vlož (ctrl + v) jej do rozepsané zprávy (e-mailu). Pozor – odkaz musí být vložený přesně. Vrať se do mapy a křížkem zruš měření.
  2. Pomocí plánování vyhledej trasu pro jízdní kolo od svého domu ke škole v Mysločovicích. Opět zkopíruj odkaz na výsledek a vlož do rozepsaného e-mailu.
  3. Pomocí plánování vyhledej pěší trasu z kopce Hostýna na kopec Kelčský Javorník. Do třetice zkopíruj odkaz na výsledek a vlož do rozepsaného e-mailu.
  4. Za poslední odkaz do e-mailu připiš:
    1. po jaké turistické značce se vydáš z Hostýna na Kelčský Javorník
    2. jestli potkáš cestou studánku (pokud ano, tak jakou)
    3. jak vysoký je Kelčský Javorník
    4. co zajímavého na tom kopci najdeš
    5. dobrovolně: napiš, jestli tě práce s mapou baví, případně jestli neuvažuješ o jejím stažení do mobilu
  5. Svůj e-mail se třemi odkazy, odpověďmi na otázky a podpisem pošli (podle toho ze které jsi třídy) na adresu  inf5a@protonmail.com (nebo inf5b@protonmail.com) a do předmětu napiš Práce s mapou.

   


Zadání úkolů 49. hodina – 2. 4. (5.B) a 3. 4. (5.A)

Práce s mapou

  • v internetovém prohlížeči zadej stránku: www.mapy.cz
  • pomocí pole „vyhledat“ najdi obec „Rusava
  • přepni se do pole „plánování“ a jako místo startu napiš svou obec – naplánuj trasu
  • zobrazená trasa platí pro cestu autem, zobrazena je vzdálenost i předpokládaný čas jízdy
  • přepni se v plánování a zobraz trasu pro kolo i pěšky (u kola můžeš ještě měnit horské/silniční a pěšky můžeš volit cestu po turistické trase, nebo nejkratší)
  • porovnej jednotlivé výsledky (nejkratší, nejrychlejší)
  • u trasy si zobraz výškový profil = uvidíš, jakou část půjdeš do kopce, po rovině, z kopce
  • do trasy jdou přidávat další místa – můžeš vyzkoušet. Body trasy lze přidávat i klikáním do mapy
  • pokud tě práce s mapou zaujala, můžeš si tuto aplikaci stáhnout i do mobilního telefonu. Pokud si stáhneš i off-line mapu České republiky, tak se můžeš kdekoliv venku podívat, kde přesně se nacházíš (data k tomu nepotřebuješ, každý telefon má v sobě zabudovaný přijímač polohy – GPS)

    

* čas u chůze a jízdy na kole je orientační, většinou se to dá zvládnout rychleji


Zadání úkolů 48. hodina – 31. 3.

Práce s mapou

  • v internetovém prohlížeči zadej stránku: www.mapy.cz
  • přibliž si a prohlédni si obec, ve které bydlíš
  • zamysli se, jestli víš, co znamenají všechny symboly a značky ve vaší obci
  • pomocí tlačítka „nástroje“ si vyzkoušej jednoduché měření vdálenosti – vzdušnou čarou (můžeš třeba změřit délku vaší zahrady, nebo jak daleko je vzdušnou čarou tvůj dům od domu kamaráda)
  • pomocí funkce „hledat“ najdi kopec Přední vrch nad Zlínem (číslo v mapě znamená výšku kopce)
  • vyhledej v mapě výšku alespoň dvou kopců v okolí tvé vesnice
  • zjisti, jak se jmenují alespoň 3 potoky v našem okolí
  • vlevo nahoře přepni na turistickou mapu a pomocí funkce „hledat“ najdi Hostýn
  • oddal si pohled a v mapě uvidíš mnoho barevných čar – ty označují turisticky značené trasy (na obrázku dole vidíš, jak vypadá značení v terénu)
  • promysli si, po jaké turistické značce (barva) bys šel (šla) z Hostýna lesem do Holešova
  • dnes mi nemusíte řešení posílat, ale určitě napište, pokud vám cokoliv z dnešních úkolů nebylo jasné – ať se vám daří, příště budeme s mapou pokračovat

 


Zadání úkolů 47. hodina – 26. 3. (5.B) a 27. 3. (5.A)

Ahoj páťáci, dneska jsem pro vás připravil něco lehkého a snad i zábavného:

  • v internetovém prohlížeči zadejte stránku: www.flightradar24.com
  • na těchto stránkách můžeš pozorovat letecký provoz na celém světě v reálném čase
  • můžeš se tak třeba podívat, odkud a kam letí letadlo, které zrovna vidíš nebo slyšíš nad svou vesnicí (to zjistíš po kliknutí na konkrétní letadlo)
  • úkol: vyber si libovolné právě letící letadlo nad Českou republikou a zjisti (nápověda po kliknutí na obrázek):
    1. odkud a kam letí
    2. jakou už urazilo vzdálenost
    3. o jaký typ letadla se jedná
  • kliknutím na tlačítko „route“ se ti zobrazí celá trasa
  • dobrovolný úkol: vhodným oddálením mapy zkus zjistit 3 – 4 největší letiště v Evropě (odkud startuje a přistává nejvíce letadel)
  • svá zjištění pošli e-mailem na adresu inf5a@protonmail.com (nebo inf5b@protonmail.com). Do předmětu napiš: „Letecký provoz“.

  • poznámka: v těchto dnech je provoz omezený, spousta letadel kvůli koronaviru nelétá

Zadání úkolů 46. hodina (24. 3.)

  • pomocí stránky www.idos.cz vyhledej nejrychlejší spojení dne 1. 4. z Mysločovic do Brna tak, abys byl v Brně do 10:00 hodin.
  • zjisti:
    1. v kolik hodin budu odjíždět z Mysločovic
    2. kde a na jaký dopravní prostředek budu přesedat a v kolik hodin budu z daného místa odjíždět
    3. v kolik hodin dorazím do Brna
    4. vyhledej přímý (bez přestupu) zpáteční spoj z Brna do Zlína tak, abys byl ve Zlíně do 16:00 hodin – napiš čas odjezdu z Brna
  • svá zjištění pošli e-mailem na adresu inf5a@protonmail.com (nebo inf5b@protonmail.com). Do předmětu napiš: „Jízdní řád 2“.

Úkoly v týdnu od 16. do 20. března (44. a 45. hodina)

Úkol č. 1
  • zjisti, jaký máš ve svém počítači nainstalovaný kancelářský balík programů (Microsoft Office, Libre Office, …)
  • pokud žádný, domluv se s rodiči (starším sourozencem) a nainstalujte Libre Office, který je zdarma ke stažení ZDE.
  • zjisti, jestli máš ve svém počítači program Malování
  • pošli e-mail na adresu inf5a@protonmail.com (nebo inf5b@protonmail.com) ve kterém napíšeš, jaké programy máš. Do předmětu napiš: „Programy“.
Úkol č. 2
  • v internetovém (webovém) prohlížeči zadej adresu www.idos.cz
  • vyhledej autobusové spojení dne 21.3. po páté hodině odpoledne (17:00 hod.) z Mysločovic do Zlína.
  • zjisti, v kolik hodin autobus odjíždí z Mysločovice a v kolik hodin bude ve Zlíně
  • v detailech spojení zjisti, jestli autobus pojede přes Hostišovou
  • zjisti, kolik Kč bude stát běžná jízdenka (detaily spojení – jízdné)
  • své zjištění pošli e-mailem na adresu inf5a@protonmail.com (nebo inf5b@protonmail.com). Do předmětu napiš: „Jízdní řád 1“.